מקומונט חיפה והקריות

אבן דרך נוספת בהשלמת רפורמת נמלי הים: היום הושלם בהצלחה הליך מכירת המניות של חברת נמל חיפה לקבוצת אדאני-גדות.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא”ל במיל’ מירי רגב, בירכה אתמול (שלישי) על השלמת הליך הפרטת חברת נמל חיפה, המהווה פרק משמעותי ברפורמה בנמלים. חברת נמל חיפה נמכרה לקבוצת אדאני-גדות תמורת כ-4 מיליארד שקלים.

קבוצת אדאני-גדות מורכבת מחברת אדאני ההודית, המפעילה נמלי ים רבים ברחבי העולם, לצד חברת גדות הישראלית, המתמחה בהפעלת מסופי נמלים והובלת מטענים בים וביבשה. מדובר בקבוצה המוגדרת כמשקיע אסטרטגי, המביא לחברת נמל חיפה ניסיון בינלאומי בתחום הנמלים, הספנות והלוגיסטיקה.

לפני כשנתיים, בספטמבר 2020, אישרה השרה רגב, בשם ממשלת ישראל, הסכם מקרקעין היסטורי בין חברת נמלי ישראל וחברת נמל חיפה, שהיווה בסיס ותנאי להפרטה. ההסכם הסדיר את מכלול הנושאים המורכבים שנדרשו ליציאה למכרז על הפרטת נמל חיפה, ולמעשה הסיר את כל המכשולים ואיפשר להציג את הנמל למשקיעים פוטנציאליים.

קרדיט: נמל חיפה

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא”ל (במיל’) מירי רגב: “אני שמחה שהשלמנו את המהלך המורכב הזה, שיאפשר לחברת נמל חיפה להתחרות בצורה טובה יותר בשאר הנמלים באזור, תוך העלאת רמת השירות, החדשנות, היעילות, הוזלת המחירים ויוקר המחיה.

הפרטת הנמל נועדה לשכלל את התחרות בין נמלי חיפה ולהביא לסיום התורים הארוכים של אניות מטען העוגנות ימים ושבועות מחוץ לנמלי אשדוד וחיפה בהמתנה לפריקה, דבר המייקר את עלות ההובלה.
תוספת העלות מגולמת במחיר הסופי של המוצר לצרכן, והיא אחת הסיבות ליוקר המחייה הגבוה בישראל”.

“ברצוני למסור מכאן איחולי הצלחה לנציגי הבעלים החדשים מקבוצת גדות וקבוצת אדאני, לכל עובדי ומנהלי חברת נמל חיפה, חנ״י, עובדי משרד התחבורה, נציגי רשות החברות הממשלתיות והאוצר, נציגי ההסתדרות שעמלו להביא את ההפרטה אל קו הגמר בצורה הטובה כפי שהיא מתקיימת.

ולתושבי חיפה והצפון שפרנסתם קשורה לנמל במישרין ובעקיפין ולכל אזרחי מדינת ישראל אשר בקרוב מאד יתחילו להרגיש את היתרונות הממשיים של שוק יעיל, מתקדם ותחרותי, היוביל להורדת יוקר המחיה במדינתנו!”