מקומונט חיפה והקריות

אגרנות כפייתית בחיפה – כיצד מתמודדים?

מחלות נפשיות הן נושא כאוב. אלו הסובלים ממחלות נפש בדרך כלל גם משלמים מחיר חברתי והחברה אינה מגלה סובלנות גדולה כלפיהם. אגרנות כפייתית היא אחת מהבעיות הנפשיות ממנה אנשים סובלים. זהו גם מקרה אופייני שבו הסביבה אינה מגלה סובלנות רבה והאמת שאפשר גם להבין למה. דפוסי ההתנהגות של האגרן הכפייתי משפיעים על הסביבה ולא ניתן להתעלם מהם. מצד אחד אנו סובלים משכן אגרן, אך כדאי גם להבין שבתוך עולמו ישנו הרבה מאוד סבל פנימי.

התנהגותו של האגרן גורמת לסבל רב לסביבה ונגזרות ממנה בעיות רבות. הבעיה מתחילה בכך שהאגרן אוסף חפצים ואשפה מהרחוב ואוגר בביתו. לעתים הוא אינו מסתפק רק בביתו ועשה זאת גם בחללים משותפים של בניין המגורים. התנהגות זו מהווה מטרד גדול מאוד לשכנים. מי מאיתנו ירצה לראות ערמות של ג‘אנק בכניסה לבניין, במקלט ובכל מקום אפשרי. זהו לא השכן החצוף שהפך את המקלט למחסן פרטי שלו, זה הרבה יותר מזה. מדובר באשפה מצחינה הנאספת ללא הכרה. האשפה מושכת מזיקים רבים ומטרד הריח מורגש בכל הבניין 24 שעות ביממה. החיים בשכנות לאגרן כפייתי הם בלתי נסבלים. ומכיוון שלא ניתן לדבר עם השכן האגרן בהיגיון, סכסוכי השכנים מחמירים וישנן תלונות למשטרה ולעייריה. אך גם להם יכולת מוגבלת לפתור את הבעיה.

הפתרון לאגרנות כפייתית

אז כיצד ניתן להתמודד עם מקרים של אגרנים כפייתיים בחיפה? להתמודדות ישנם שני צדדים. היבט אחד של הטיפול הוא ההיבט הנפשי. לצורך כך ישנם שירותי רווחה ואנשים העוסקים בבריאות הנפש. אך אלו לא מעניקים פתרון לתוצאות האגירה, כלומר לערמות האשפה המצחינות בבניין. אם חשבתם שהאגרן ילך לכמה שעות של טיפול ויחזור לנקות את הכל… בפועל זה קצת יותר מורכב. פינוי הדירה והניקיון הוא חלק מהטיפול. מישהו צריך לטפל בדירה על מנת לשקם את האגרן. האגרן לא יכול לעשות זאת בעצמו. אפילו אילו היה רוצה, אין לו את הכלים להתמודד עם ערמות האשפה שהוא אסף במשך שנים ובעיות התברואה שהגיעו אחריהן. אז מה עושים?

האמת שיש רק פתרון אחד למצבים הללו והוא פנייה לחברת פינוי דירות בחיפה, עם דגש על חברה המנוסה בנישה של אגרנות כפייתית. זוהי עבודה קשה ולמען האמת מעוררת גועל. היא דורשת זמן, עבודות סבלות, לוגיסטיקה וסבלנות. אפילו לחברה מנוסה זה עלול לקחת כמה ימים. זה לא משהו שכל אחד יכול לעשות, הזמן הוא המכשול הראשון אך מדובר בהרבה יותר מזה.

פנינו לחברות העוסקות בתחום של פינוי דירות וגילינו היענות מעטה. רוב החברות מעדיפות להתעסק בפינוי דירות מירושה ובתים מוזנחים. אך כאשר מדובר באגרנות כפייתית מסתבר שזו ליגה אחרת, במשמעות השלילית של המילה. החברה היחידה שבה מצאנו אוזן קשבת ונכונות להיענות לאתגר היא חברת שי פינוי דירות. ההפתעה הגדולה הייתה שהם סיפרו לנו שזו לא סתם עבודה שהם מוכנים לעשות, זהו למעשה אחד מתחומי העיסוק העיקריים שלהם. הסתבר שהחברה רכשה ניסיון רב בתחום והיא אפילו מוכרת לשירותי הרווחה אשר לפעמים מפנים אליה משפחות של אגרנים כפייתיים.

מי שלא ראה בית של אגרן כפייתי אולי מתקשה להבין מדוע חברות רבות אינן רוצות להתעסק בזה. אבל לאחר ששמענו סיפורים הבנו את הקשיים הרבים. זוהי עבודה קשה ומורכבת הנעשית בתנאים מאוד לא נעימים. חברות רבות מתקשות למצוא את כוח האדם המתאים לביצוע עבודות אלו. הן נדרשות להדריך את העובדים ולהשקיע בציוד בטיחות והגנה. לכן עבור חברות רבות מוטב להתרכז בעבודות קלות אותן ניתן לעשות עם כוח אדם זמני.

כמו כן במהלך הפינוי לעתים ישנו צורך להתמודד עם האגרן עצמו אשר מגלה התנגדות רבה להליך. יש לדעת כיצד להתנהל איתו בעדינות, תוך כדי הבנה של מצבו הנפשי. גישה אמפתית ומתחשבת משיגה תוצאות, אך קשה לצפות זאת מחברה סטנדרטית המציעה שירותי סבלות.

בקרב החברות העוסקות בתחום פינוי של אגרנים כפייתיים בחיפה, וזכו לראות בתים של אגרנים אובססיביים, ישנם סיפורים מעוררי צמרמורת. מצוקות וטראומות נפשיות גורמות לדפוסי התנהגות קיצוניים של אגירה אובססיבית וחסרת שליטה. אנו לא מדברים על מי שמגזים ברכישת קופסאות שימורים או נייר טואלט, אנו מדברים על אנשים האוגרים בביתם אשפה מצחינה. במקרים קיצוניים הם אף אוגרים את השתן של עצמם בבקבוקים, או עושים את הצרכים על הרצפה מכיוון שחדר השירותים עמוס בחפצים. כל מרחב התנועה בבית מוגבל בשל כמויות האשפה המגיעות עד התקרה. חדרים שלמים מלאים באשפה והיא נמצאת בתוך האמבטיה, הכיור, על המיטה ובכל מקום אפשרי.

צריכים עזרה עם אגרן כפייתי? התקשרו אלי עכשיו – 050-7454504

שיקום אגרן אובססיבי

הבעיה לא תעבור אם נתעלם ממנה, היא רק צפויה להחמיר עם הזמן. וכך יחמירו גם בעיות התברואה, הסבל של השכנים והסכסוכים. יש לטפל באגרן וחלק חשוב בטיפול הוא פינוי הפסולת המזוהמת מהדירה. כאן חברת פינוי דירות בחיפה יכולה לעזור לכם – החברה תפנה, תנקה ותחטא את הכל. תוך זמן קצר יתחילו להרגיש את ההבדל. השכנים יתחילו לנשום לרווחה, הדירה תהפוך למקום נעים ואיכות החיים תחזור אל הבניין כולו.

ישנם קשיים בדרך להשגת המטרה. האגרנות היא בעיה נפשית ולא קל לשכנע את האגרן לאפשר לחברת הפינוי לעשות את העבודה. גם כאשר האגרן כבר נמצא בהליך טיפולי, עדיין חשוב לדבר אל ליבו. יש לציין שבמקרים רבים פינוי דירה נעשה בעקבות צו של בית משפט הרואה בזה סכנה לבריאות הציבור.

ברוב המקרים הקיצוניים כל מה שיש בבית זה אשפה. גם חפצים חיוניים שנקברו בתוך ערמות אשפה בסופו של דבר הפכו לאשפה והכל רקוב ומתפורר. הפתרון הטוב ביותר הוא פינוי מוחלט של כל החפצים, אך כמובן שניתן להעניק פתרון אישי ולשמור חפצים מסוימים במידה ומצבם מצדיק זאת.

ההמלצה היא לבצע פינוי מרוכז בזמן קצר, אך בהתאם לנסיבות ניתן להגיע עם חברת הפינוי להסדרים שונים של פינוי בשלבים. אם תרצו עבודה מהירה ולסיים את העניין כמה שיותר מהר, חברת פינוי תוכל לספק לכם את זה. אך כמובן שלכל מקרה יש את הפתרון הייחודי שלו ואלו הם פרטים שעליכם לבדוק מול חברת הפינוי.

בכל שאלה על אגרנות כפייתית התקשרו לשי שטיקגולד – 050-7454504