מקומונט חיפה והקריות

איזו הדברה אפקטיבית יותר? הדברה ירוקה או ההדברה הקלאסית המוכרת?

צילום: pixabay

 

מתי יש לבצע  הדברה? כאמור, עונות האביב והקיץ נחשבות לרוב עונות חמות וידידותיות, אלא שבעונות אלה מתעוררת בעיה חמורה נלווית, על פיה בעלי חיים רבים מתעוררים מרבצם, רובם מחפשים מסתור נוח וקריר מפני החום הכבד, לעתים עד כדי שרב בעונות אלו. במקרים רבים התחושה הקרירה המצויה בבתי מגורים מתאימה להם בדיוק. אלא שאז הם הופכים להיות מזיקים, לא רצויים ומאוסים דווקא בבית. במקרה זה יהיה צורך במיגור באמצעות פיזור הדברה וריסוס – חומרי רעל המיועדים לקטול ולהרחיק את בעלי החיים.

הדברת טרמיטים וכל סוגי הדברה היו מתנהלים בצורה קבועה ומקובלת עד לפני כמה שנים. הדברת טרמיטים או כל המזיקים הייתה נחשבת רצויה והולמת, וזאת מבלי לקחת בחשבון תופעות לוואי ופגיעה ארוכת טווח. לא הייתה כל הקפדה מתבקשת על כללי זהירות קבועים, הדוקים ומתבקשים ולו בגלל שמדובר בחומרי רעל מסוכנים שתפקידם להרוג ולמגר. 

ובאופן שונה מקוטל יתושים אפשר לומר וחשוב לציין שחומרים אלו עלולים בשימוש לא זהיר ולא מוקפד על פי כל התקנים וכללי הזהירות המתבקשים, על פי כל מחקר שנערך בהם גורמים לנזקים בריאותיים משמעותיים, לתחלואה קשה במיוחד, ואפילו במקרים קשים חלילה למוות של ממש. בנוסף, חומרי ההדברה בשל היותם חומרי רעל עלולים לפגוע ולהזיק בכל בעל חיים שבא במגע אתם – כנגד בעלי חיים מזיקים ולא רצויים, אך לרוע המזל הם עלולים בהחלט לפגוע גם בחיות המחמד שמצויות בסביבה, ואף עשוי להשמיד דווקא את החיות הרצויות.

כאשר יש צורך בהדברת פשפש המיטה או כל הדברה שיש בה חומרי הדברה, יש לזכור, כי חומרי ההדברה הקלאסיים עשויים מחומרים כימיים מסוכנים ביותר. חומרים אלו מתוקף תפקידם חייבים להיות חומרי הדברה קוטלים. משום כך, אין ספק, כי הם יכולים לפגוע באיכות הסביבה ובכינונה של סביבה ירוקה ונקייה מרעלים. איכות הטבע והסביבה – נגזרת במידה רבה משימוש לא תקין או לא רצוי בחומרי רעל כאלו. וכך, למרות העובדה שכולם מדברים על מניעת נזק משמעותי ומיותר לסביבה ולאוויר- תוך כדי הדברה מקצועית נפגעו באופן בלתי הפיך האוויר והסביבה. 

ובאופן שונה מקוטל יתושים אפשר לומר שהדברה ירוקה ואפקטיבית באותה מידה כמו ההדברה הקלאסית. בנוסף, יש לה יתרון של תועלת הבריאות והסביבה. כלומר הפתרון של שילוב הדרגתי של חומרי הדברה שונים, חומרי הדברה המופקים אך ורק מחומרים טבעיים – פחות רעילות, יותר בריאות, אוויר נקי יותר.

המאמר בחסות אתר חדשות bignews