מקומונט חיפה והקריות

איך לבחור מדרס לנעל?

כואבות הרגליים? מדרס זו לא מילה גסה, בחירת המדרס לנעל היא לא פחות חשובה מבחירת רופא, יצירת המדרס דורשת מומחיות וניסיון, מדובר בהליך שיכול להשפיע על בריאותך למשך שנים

המדרס הנכון

המדרס הנכון עבורך, ישנה לטובה את היציבות שלך, יפזר את הלחצים, יפחית את העומסים, יתקן את ההליכה שלך ותוכל בעזרתו לעמוד עמידה רציפה לאורך זמן, אך מצד שני מדרס שאינו מתאים בדיוק, עלול אף להגדיל את הנזק,

לכן יש להבין שמדובר בעניין מורכב וכדי להקל עליך, הבאנו לך את כל מה שעליך לדעת על מנת לבחור במדרס הנכון עבורך.

המדרס המתאים

ראשית, עליכם לדעת שכרגע בישראל לא קיימת רגולציה ועדיין אין צורך ברישיון בתחום המדרסים. כתוצאה מכך, ישנם מכונים אורטפדיים רבים המציעים מדרסים במחירי ריצפה, אך לא בטוח שהם עשויים מחומרים איכותיים המותאמים באופן אישי לכף הרגל שלך, כתוצאה מכך הרגל יושבת בצורה לא נכונה במדרס וצורת ההליכה עלולה להיפגע.

לכן הטיפ הראשון הוא לבחור במדרס בהתאמה אישית, מדרס זה מיוצר באמצעות מכונה מיוחדת לאחר שנלקחה המידה המדוייקת של כף הרגל, תהליך זה עשוי לקחת מספר ימים.

המדרסים השונים

קיימים שני סוגים עיקריים של מדרסים, ביניהם מדרסי סיליקון גמישים שעוזרים להסיט את פריסת משקל הגוף בנעל ומדרסים אורטופדיים אשר יתאימו יותר לאנשים בעלי בעיות מבניות למשל כמו פלטפוס. מדרסי ספורט ומדרסים לריצה משתייכים לקבוצת המדרסים הביומכניים, מדרסים אלו מותאמים לאתלטיים, כיוון שבמהלך הריצה, המשקל המופעל על כפות הרגליים הוא שווה ערך לפי שניים או שלושה ממשקל הגוף, לכן מדרסים אלו עשויים מחומר קשיח יותר ונועדו להעביר כוח מדויק בצורה בריאה מכף הרגל לשרירי הגוף.

הפשוטים בין סוגי המדרסים הם מדרסי גבס, המתאימים לפעילות יומיומית ובדרך כלל זולים יותר.

המדרס האחראי

לאחר שהמכון האורטופדי התאים עבורך את המדרס, נותר רק לוודא דבר אחרון, תקופת האחריות, מדרס כפי שציינו משפיע על הגוף ועל צורת ההליכה, קנייה נכונה אינה מספיקה, יש לבדוק כי השירות כולל אחריות ותיקונים.

יש לבוא לביקורת במכון לפחות פעם בשנה , על מנת שאיש המקצוע יוכל לבדוק את צורת ההליכה שלך ובמידת הצורך לתקן את המדרס או להכין אחד חדש.

מומחים שיתאימו את המדרס הנכון ביותר עבורך עם אחריות, התאמה חוזרת ושירות מקצועי: www.betterbalance.co.il