מקומונט חיפה והקריות

איך לבחור עורך דין לשון הרע בחיפה

צילום: FREEPIK

לא פעם ולא פעמיים תאגידים מסחריים ואנשים פרטיים נפגעים כתוצאה של פוסטים שפורסמו ברחבי התקשורת, ברשת וברשתות החברתיות. מדובר למעשה בפוסטים הפוגעים במוניטין ובשם הטוב של בני אדם, דבר שעלול להביא לנזקים משמעותיים הן ברמה העסקית והן ברמה האישית. בעת אתם מוצאים את עצמכם במצב בו נחשפתם לסרטון המכיל תוכן שפוגע בכם, מוטב לפנות אל עורך דין לשון הרע בחיפה, בקריות או לחילופין באזור המגורים שלכם על מנת לבחון את הגשת התביעה על הצד המקצועי והנכון ביותר עבורכם.

מהו לשון הרע

בעת בא אתם פונים אל עורך דין לשון הרע בחיפה, תחילה הוא יפרט כי על פי חוק איסור לשון הרע המוגדר כפרסום המכיל תוכן המיועד לפגוע בשמו הטוב של אדם מסוים. על כן, חשוב לציין כי בחלק מהמקרים הגורם המפרסם לא התכוון לגרום לנזק מסוים, אולם בית המשפט החליט כי אדם רגיל אשר נתקל בפוסט כזה עשוי לקבל רושם מבזה, שלישי וכיוצא בכך – ולכן ניתן לומר כי מדובר בלשון הרע. יתרה מכך, הפרסום של לשון הרע יכול לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של אמצעים אשר בחלק מהמקרים מגיעים בליווי של יותר מאדם אחד. למשל, על פי המשפט במדינת ישראל, אדם שמשתף פרסום פוגעני ברחבי הרשת נהג בצורה חמורה לא פחות ממפרסם הפרסום.

כמה ניתן לתבוע?

בעת בה תפנו אל עורך דין לשון הרע בחיפה בכל הנוגע לעלויות התביעה, ניכר כי הסכומים שיציין יהיו גבוהים ביותר שכן, פרסומים בעלי תוכן מבזה ופוגעני עשויים ללא כל צל של ספק להסב עוגמת נפש בליווי נזקים בלתי הפיכים. לכן, אין כל מגבלה על הסכום בו אתם מעוניינים לתבוע את המפרסם בגין לשון הרע, החל ממספר אלפי שקלים עד לעשרות ומאות אלפים, בעוד שלעיתים הסכום עשוי אף להגיע לכמה מיליונים. יחד עם זאת, מוטב כי תבדקו בין תביעה המלווה בנזקים שניתן להוכיחן לבין תביעה שאינה כוללת הוכחות לביצוע הנזק, והבעיה היא שברוב המוחלט של המקרים יהיה קשה להוכיח לבית המשפט את הנזק שנוצר בקרב התובע בגין לשון הרע. לאור עובדה זו, מאפשר החוק לאיסור לשון הרע לתבוע פיצויים עד לגובה של 140,000 שקלים גם מבלי להוכיח את הנזק שנגרם בגין לשון הרע. כמו כן, במידה ואכן ניתן להוכיח את הנזק אשר נגרם לתובע ניכר כי הסכומים האפשריים לתביעה עולים בהתאם, ואינם מוגבלים.

לא מומלץ לפעול באופן עצמאי

לפני שאתם מתכננים לרוץ לתבוע אדם אחר בגין לשון הרע, מוטב כי תדעו שההצלחה בתביעות מהסוג הזה הינה פחותה ואינה מובנת מאליה. לצד הנתבע עומדות מגוון הגנות שונות שתפקידן להגן על חופש הביטוי ועל כן, בית המשפט מייחס משקל רב לכל הנוגע לכך במידה והתובע טוען כי דביו זכאים להגנה מסוג שכזה. נוסף על האמור ישנה הגנת תום הלב, במילים אחרות – הגנה שמאירה על כך שמפרסם הפוסט פעל בצדק והגינות ללא ידיעה כי הפרסום אכן מכיל תוכן שעלול לפגוע במישהו. יתרה מכך, ישנם פרסומים מסוגים שונים אשר זוכים להגנה מבעוד מועד, פרסומים מגוונים כמו ביקורות על עסקים, הבעת דעה על איש דיבור, ביקורת אומנותית ועוד מגוון רחב של פרסומים הנכללים תחת חופש הביטוי וכמו כן, בית המשפט מתחשב בהתנהגות של האדם המפרסם, התנהגות כמו הבעת חרטה, הסרת הפוסט וכן הלאה וכן הלאה.