מקומונט חיפה והקריות

אקס פקטור לאירוויזיון: פרק הבכורה ישודר בשבת

קרדיט תמונה: יחצ

תכנית הריאליטי “אקס פקטור” חוזרת למסכים אחרי ארבע שנים – והפעם הזוכה בתכנית יזכה לייצג את ישראל באירוויזיון 2022 מול 200 מיליון צופים.

 

רשמו ביומנים: העונה החדשה של “אקס פקטור” תעלה בשבת הקרובה, 30 באוקטובר, בשעה 21.30 ברשת 13. והפעם לא מדובר בעוד עונה, אלא בתחרות שתבחר השנה את השיר והנציג הישראלי לאירוויזיון 2022. לירון ויצמן תנחה את התכנית כשלצידה יככבו נטע ברזילי, רן דנקר, מירי מסיקה, מרגול ואביב גפן כשופטים.

 

אלפי זמרים ניסו את מזלם באודישנים לתכנית כשכולם רוצים לייצג את ישראל על הבמה הגדולה בעולם – אירוויזיון 2022. בין הזמרים הרבים גם זמרים מוכרים מאוד: שימי תבורי (אחד הזמרים המוכרים בישראל בחמשת העשורים האחרונים), ספיר סבן (זוכת דה וויס), ענבל ביבי (השתתפה בעונה הראשונה של “אקס פקטור”), עדי כהן ולירון לב (בוגרי “כוכב נולד”), לינט (התמודדה בקדם אירוויזיון 1993 ובעלת קריירה מצליחה בטורקיה), גאיידה (מקום שני בתכנית “אייל גולן קורא לך”) ועוד רבים וטובים. היכונו לעונה מסקרנת ומפתיעה!

 

הזוכה בתכנית יזכה לייצג את ישראל באירוויזיון 2022 שיתקיים בחודש מאי באיטליה. זאת לאחר ששיתוף הפעולה בין תאגיד השידור הישראלי, שאמון על נושא האירוויזיון בישראל, עם קשת ותכנית הטלוויזיה “הכוכב הבא” בא לסיומו. בחודש אפריל השנה יצא במכרז חדש להפקת תכנית לבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון בו זכתה הפעם רשת 13 והתכנית “אקס פקטור”.

 

על רשת מוטל אתגר לא קטן. פרט לעונה מסקרנת ומפתיעה יצטרכו ברשת לעשות את כל שניתן כדי לשמור על רצף ההצלחות של זוכי “הכוכב הבא” באירוויזיון. כל חמשת הזוכים של “הכוכב הבא” באירוויזיון מאז 2015 הצליחו לעלות לגמר התחרות הבינלאומית ואף להביא זכייה נוספת לישראל בשנת 2018.

 

במהלך הגמר הגדול של “אקס פקטור” תציג רביעיית הגמר שירים חדשים ומקוריים שיתמודדו זה מול זה על הזכות להתמודד בתחרות הבינלאומית. השירים שתבצע רביעיית הגמר יבחרו בעזרת ועדה מקצועית בניהולו של תאגיד השידור הישראלי מתוך 130 השירים שהוגשו לוועדה. גמר התחרות צפוי להיערך בחודש ינואר.

 

בישראל שודרו עד כה שלוש עונות של תכנית הריאליטי “אקס פקטור” – כולן בהנחייתה של בר רפאלי ששימשה גם כמנחה באירוויזיון 2019 שנערך בתל-אביב. העונה הראשונה יצאה לדרך ב- 2013, אז זכתה רוז פוסטאנס, שהייתה למטפלת זרה שעבדה בישראל. שנים בודדות לאחר הזכייה חזרה פוסטאנס לפיליפינים.

העונה השנייה יצאה לדרך שנה וחצי לאחר מכן, ב- 2015, עם זכייתה של דניאל יפה ששחררה לאחר הזכייה מספר סינגלים, השתתפה במחזמר “משיח”, אך לא זכתה להצלחה משמעותית בתחנות הרדיו בישראל.

העונה השלישית החלה את שידוריה באוקטובר 2017, כשנתיים וחצי אחרי העונה השנייה, ובה זכתה במקום הראשון לא אחרת מאשר עדן אלנה, נציגתנו לאירוויזיון 2021 שזכתה במקום 17 בגמר הבינלאומי. יש להדגיש שעדן נבחרה לייצג את ישראל באירוויזיון בזכות זכייה בתכנית “הכוכב הבא לאירוויזיון 2020”, וכך הפכה עדן ליחידה בישראל שזכתה בשתי תכניות ריאליטי מוזיקליות שונות.