מקומונט חיפה והקריות

באיזה גיל מומלץ לעשות גשר

החיוך מהווה את כרטיס הביקור שלנו ויש לו חלק משמעותי ביותר מהרושם הראשוני שאנו יוצרים. אם השיניים שלנו לא מספיק לבנות, עקומות, שבורות או מוכתמות, הדבר מונע מאיתנו לחייך בצורה טבעית ומשוחררת.

לחיוך אשר חושף שיניים יפות יש תרומה מהותית למראה החיצוני שלנו אך מעבר לכך יש לו גם השפעה על הדימוי העצמי שלנו. יישור שיניים למעשה מציע פתרון אסתטי, יעיל ובטוח לשיניים עקומות ומאפשר לכל אדם לחייך בצורה טבעית מבלי להתבייש במראה השיניים שלו. בעוד שאחד הפתרונות היעילים ביותר לצורך יישור שיניים הוא הרכבת גשר בשיניים, חשוב לדעת כי בלתי אפשרי לעשות גשר בכל גיל וחשוב לעשות אותו בגיל הנכון.

גשר בשיניים- במה מדובר?

תהליך יישור שיניים צובר פופולאריות הולכת וגוברת וזאת גם הודות לעלות שלו אשר הולכת ופוחתת בחלוף השנים וגם בזכות הטכנולוגיות אשר מאפשרות את הפיכתו לפחות בולט לעין. כדי ליישר שיניים עקומות יש לפנות לאורטודנט מקצועי אשר בוחן את המצב ומציע אמצעי כלשהו ליישור שיניים כאשר גשר לרוב מהווה את האמצעי הנבחר ביותר בקרב ילדים ובני נוער. הגשר הוא קוביות מתכת המורכבות על השיניים ומחוברות באמצעות גומיות מיוחדות. הגשר מפעיל כוח על השיניים והלסתות אשר גורם לתזוזה של השיניים שהן מוצבות במקום הנכון. באמצעות גשר בשיניים ויצירת לחצים עדינים מניעים את השיניים העקומות למקום הרצוי שלהן. לעיתים יש צורך להרחיב את עצם הלסת בכדי ליצור התאמה בין שתי הלסתות. התהליך המדובר יכול להימשך עד שנתיים והוא מתבצע בהתאם לתוכנית טיפול המבוססת על בדיקות ותצלומים של מערכת השיניים של המטופל.

ניתן כיום להשתמש בסמכים מיוחדים אשר החריץ בסמך נעוץ בדלת חד כיוונית ועל כן אין צורך להחליף את הגומיות בכל תקופה.

צילום: יחצ-מאגר

מעבר לגשר הרגיל, כיום מוצע יישור שיניים באמצעות פלטה שקופה אשר מתאים בעיקר לאנשים מבוגרים שזקוקים לטיפול זה אך מתביישים להרכיב גשר על השיניים.

באיזה גיל אפשר להרכיב גשר?

מומלץ לבצע יישור שיניים באמצעות גשר לאחר שבוקעות מרבית השיניים הקבועות ורק כאשר ניתן לסמוך על הילד שיקפיד על ניקוי יסודי של השיניים שכן, השימוש במכשור ליישור שיניים עלול להקשות על השמירה הנדרשת על היגיינת הפה. תוצאות טיפול היישור יהיו מושפעות משלושה גורמים עיקריים שהם: שיתוף הפעולה של המטופל, התגובה הביולוגית שלו להשפעה של הטיפול וכן הקצב וכיווני הגידול של הפנים והלסתות.

האיגוד האמריקאי של האורתודונטים ממליץ לקבוע פגישה ראשונה עם אורטודנט לילדים בגיל 7 או כאשר מופיעים סימנים ראשונים לליקוי בסגר. חשוב שתזכרו כי השיניים של הילדים שלכם וכן הלסת עדיין מתפתחים בגיל הזה מה שהופך את הבעיות האורתודנטיות כגון ליקוי בסגר או שיניים צפופות מאוד לקלות לטיפול. כדאי לטפל בבעיה רק לאחר שכל השיניים הקבועות צמחו ופגישה מוקדמת יכולה לסייע לאשר שהילד שלכם לא זקוק לטיפול או שיזדקק לטיפול בעתיד.

כאמור, כיום ניתן לבצע יישור שיניים שקוף גם בגיל מבוגר ולהימנע מהמבוכה שבהרכבת גשר שנוהגים לרוב להרכיב בגילאי ילדות, בשל העובדה שהוא בולט לעין. לכן, אם אתם זקוקים לטיפול יישור שיניים ולא טיפלתם בגיל הרלוונטי, תוכלו לעשות זאת גם בגיל מבוגר יותר וכמובן שרצוי שתעשו זאת על מנת שהשיניים שלכם יהיו ישרות.

**המידע המובא לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.