מקומונט חיפה והקריות

גאווה חיפאית: המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה ישתתף לראשונה בשבוע האופנה בתל-אביב

המחלקה לעיצוב אופנה של המרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה תיקח השנה לראשונה חלק בשבוע האופנה המקומי, אשר יתקיים בפעם השמינית בנמל תל-אביב בין התאריכים 15-19 במרץ, בהשתתפות כל השמות המובילים בתעשיית האופנה תחת האג’נדה שקובעת כי האופנה שייכת לכולם.

בהמשך למהלכים שהוביל מפיק שבוע האופנה בישראל, מוטי רייפ, גם השנה הוא מבקש להמשיך לקדם, להוקיר ולתת במה למעצבים הישראלים, במקביל לקידום אג’נדה חברתית לשינוי אידאל היופי. בהתאם לכך, הסטודנטים של המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה, ישתתפו בתצוגת אופנה בסימן קיימות, בהצגת יצירות מבגדים וחומרים ממוחזרים של סטודנטים מבתי הספר המובילים לעיצוב, לצד בצלאל ושנקר, ומעצב האופנה מאוריציו, אשר משמש גם כמרצה במרכז האקדמי ויצו חיפה.

עבודה של מוסלמאני תוג׳אן- הגשת קורס אופנה וקיימות. צילום: המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה

לדברי מירב לביא, ראש מחלקת האופנה במרכז האקדמי לעיצוב וחינוך ויצו חיפה: “אנו מתרגשים מאוד וגאים לקחת חלק באירוע שחוגג את האופנה הישראלית ומעניק לה במה מכובדת ואף דואג להעביר מסרים חברתיים וערכיים. במרכז האקדמי ויצו חיפה, אנו שמים לעצמנו מטרה להכשיר את דור העתיד של מעצבי האופנה לעבודה בתחום, ודואגים לעדכן את התכנים הנלמדים מדי שנה לפי אג’נדות וטרדנים המשתנים בענף.”

“כרגע הנושא המדובר בענף הוא נושא ה’קיימות’, ואני באופן אישי רואה בכך חשיבות רבה לחנך את מעצבי העתיד להכיר לעומק את הנושא. לאקדמיה תפקיד חשוב בכל מה שנוגע לעתיד עולם האופנה, זה חלק מתפקידנו וחובתנו ללמד את הסטודנטים איך ניתן לפתח ולייצר סביבה ידידותית ואקולוגית יותר. הסטודנטים שלנו יציגו בתצוגת האופנה תוצרים מקורס שעוסק בקיימות, בהם פתרונות יצירתיים לדגמים התואמים את שוק האופנה העכשווי דרך שימוש אינטליגנטי של משאבים קיימים ומקוריים- שימוש חוזר וחומרים ממוחזרים. בנוסף, יש סטודנטים שבחרו להעביר אג’נדה על מצב איכות הסביבה באמצעות דגמים שמעבירים מסר מחאתי ברור”.

עבודתה של סתיו לוי. צילום: המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה
עבודה של בר לב שחר. צילום: המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה