מקומונט חיפה והקריות

גידול הידרופוני? איך אפשר לעשות את זה נכון?

גידול הידרופוני סופח לחות יכול לאפשר גם לכם להשתמש בכמה שיטות שיהפכו את גידול הירקות שלכם לפרטי או מסחרי, אתם בוחרים איך, מתי וכמובן את תנאי תאורה לגידול צמחים. מתלבטים בין שיטה אחת לאחרת? לפני שנדבר על נורות לד לגידול צמחים ומיקום נכון, בואו נדבר על מזה בעצם גידול הידרופוני ואיך הוא יכול לייעל לכם את הגידול בצורה משמעותית ביותר.

רוצים לבצע גידול הידרופוני בבית ולא יודעים מה תוכלו לגדל? מה אתם צריכים כדי לאפשר לאותה מערכת להתקיים נכון? מבין כל השיטות, כשמדברים על שיטת גידול הידרופוני מדברים על שיטה שבה מבצעים גידול ללא הצטרכות באדמה כמו שנהוג לראות בדברים אחרים. כיום, באמצעות הידרופוניקה ניתן לבצע את הגידולים הטובים ביותר על ידי דשן נוזלי וכן מים. שני החומרים הללו מתערבבים יחד ומאפשרים באמצעות המערכות המתקדמות לייצר בית גידול פרטי משלכם ולא, אתם לא צריכים שום חממה בשביל זה.

 

מה הבסיס של שיטת גידולים הידרופוניים?

לצד כל שיטה הידרופונית ושימוש בסופח לחות , יש את התמיסה שמתלווה לכך ומאפשרת את הגידול הנכון ביותר באמצעות כמה וכמה שיטות שהן שונות אחת מהשנייה אבל כולן יכולות לאפשר לכם את הגידול המבוקש. במה שונות השיטות? בעיקר בזרימה של המערכת, הדרך של אספקת המים וכן החמצן שאותם שורשים יקבלו.

כמו כן, חשוב לדבר גם על סוג המיקום/ מצע בו תבצעו את הגידול וכן הרכב המים וסוג הדשן עצמו.

כאמור, כל שיטה והפתרונות שלה, יש שישפיעו יותר ויש פחות, הכול גם תלוי ביציבות של המערכת אותה תבחרו ובסופו של דבר תייעל לכם את הגידול המבוקש.

איזו שיטה הכי מתאימה? גידולים הידרופוניים

גידול הידרופוני – לרוב, את השיטה נתאים על פי סוג הירקות אותם נגדל, לצורך העניין אם נבחר ירקות עליים, זה יקבל זמן גידול קצר ובמידה ומדובר בפרי כמו למשל עגבנייה או מלפפון או אז התהליך יהיה ארוך יותר.

בסיכומו של דבר, שיטת הגידול תתאים לסוג הגידולים שלכם, לתקציב ובסופו של דבר למיקום הנכון.

המאמר בחסות חדשות תל אביב BN