מקומונט חיפה והקריות

האם ניתן לבצע ניתוח הגדלת חזה בהנקה?

FREEPIK

למראה הגוף יש השפעה על הרווחה החברתית של נשים רבות. נשים רבות חשות בעיות שונות בדימוי העצמי שלהן הקשור אל מראה החזה. נשים שנולדו עם חזה נפול לא סימטרי ופגמים מולדים בחזה עלולות לחוש שלא בנוח על מנת לטפל בבעיות אלו יש אפשרות לבצע ניתוח הגדלת חזה.

אחת השאלות שנשים רבות שואלות את עצמן הוא האם ניתן לבצע ניתוח להגדלת חזה בהנקה מאמר זה יענה לכן על השאלה הזו בצורה מפורטת ויעניק לכן את כל המידע על מנת שתוכלו לקבל החלטה מושכלת בעניין זה ותוכלו לדעת אם ניתן לבצע הגדלת חזה בהנקה.

ניתוח הגדלת  חזה לפני או אחרי הנקה?

זוהי אחת השאלות החשובות ביותר שיש לאישה המתכננת לעבור טיפול זה . ההנקה ידועה ביתרונותיה הבריאותיים הן לאם והן לילוד החלב האם הוא התזונה הטובה ביותר לתינוק המתאימה במיוחד לשלב ההתפתחותי שבו הוא נמצא ומשתנה בהתאם לכך. מסיבות אלו הוא התזונה הטובה ביותר לתינוק ההנקה אינה בריאה רק לתינוק אלא גם לאם היא גורמת לרחם לחור למקומה מהר יותר לאחר הלידה.

ניתוח להגדלת חזה אנם אינו משפיע על ההנקה שכן השתלים המוכנסים אינם פוגעים בצינוריות החלב וגם לאחר ניתוח להגדלת חזה ניתן להניק. אם את מתכננת הריונות ולידות בטווח הקרוב ומעוניינת להניק כדאי שלא תבצעי את הניתוח משום שבזמן הריון והנקה השדיים עוברים שינויים שונים והדבר יכול להשפיע על תוצאות הניתוח בסופו של דבר.

כאשר הגדלת חזה מבוצעת לפני הריון ולידות הדבר הוא יותר כדאי משום שיש סיכוי כי הניתוח ישפיע על מראה החזה הסופי בסופו של דבר הריון והנקה שניהם משפיעים על מראה החזה הם גדלים עלולים להיות בהם עודפי עור מצבורי שומן לאחר ההיריון כמו כן לעיתים הוא עלול להימתח מידי שינויים לו עלולים להשפיע על התוצאות של ניתוח חזה שבוצע בזמן הנקה ולכן לא כדאי לבצע ניתוח הגדלת חזה בזמן הנקה. במקרים שבהם האישה מתכננת הריון בזמן הקרוב לא כדאי לבצע ניתוח להגדלת חזה אלא לאחר סיום ההריונות והלידות על מנת שתוצאות הניתוח לא יושפעו בשינויים שעובר החזה במהלך ההיריון והנקה ויצטרכו ניתוח לתקון הניתוח של הגדלת החזה.

האם אישה שעברה ניתוח הגדלת חזה יכולה להניק?

זוהי אחת מהשאלות המטרידות נשים רבות. עקרונית ניתוח להגדלת חזה לא אמור לפגוע ביכולת הנקה כי הוא לא פוגע בבלוטות החלב יחד עם זאת אם הניתוח כולל גם הרמת חזה ולא רק הגדלת חזה הוא עלול לפגוע בצינוריות החלב ולכן במקרה כזה עלולה להיות פגיעה בצינוריות החלב ובכך ביכולת ההנקה בסופו של דבר

לפני ביצוע הניתוח יש לשיים לב לנקודות אלו:

סוג החיתוך – מומלץ להימנע מחיתוך סביב הפטמה ולהעדיף חיתוך מתחת לבית השחי כך לא תהיה פגיעה בצינוריות החלב

אזור מיקום השתלים- מומלץ למקם את השתלים מתחת לשרירי החזה על מנת לא לפגוע בהנקה

ניתוח כזה בתקופת ההנקה לא מומלץ לבצע הגדלת  חזה בתקופת ההנקה בגלל הסיבות הבאות :

החזה לא הגיע לגודלו ולצורתו– במהלך ההנקה השדיים עוברו שינויים שונים רק לאחר שחב סיום ההנקה החזה  מגיע לגודלו האמתי וניתן לראות במה הניתוח יעזור לו. הניתוח יכול לעזור לו על ידי הרמת חזה נפוח והגדלת הנפח שלו  לאחר הניוח ניתן ללדת ולהניק ולאחר מכן לבצע ניתוח נוסף על מנת לתקן את השינויים שעברו בחזה אך בעת ההנקה מומלץ שלא לבצע אותו. .