מקומונט חיפה והקריות

הדרך הטובה ביותר להנגשת בתים עבור נכים

FREEPIK

כל אדם יכול למצוא את עצמו לפתע בעל מוגבלות אם אתם נאלצים להנגיש את הדירה לבעלי מוגבלויות דעו לכם שזוהי משימה מורכבת אולי אחת המורכבות שתעשו לא כדאי לגשת למשימה הזאת ללא ידע מוקדם ובנוסף לכך לא כדאי לגשת אליה  ללא יועץ נגישות. יועץ נגישות יכול לעזור לכם להתאים את הבית לאדם העושה שימוש בכיסא גלגלים ולעזור לכם לשפץ את הבית בהתאם ליכולות של בן המשפחה.

עלות השימוש גם היא יקרה במאמר זה נדבר על מספר אנשים וכן אביזרים שונים החדשות הטובות הן שהנגשת הדירה לא חייבת לפגוע בעיצוב הדירה וישנן מגוון רחב של דרכים לבצע זאת.

התייעצות עם יועץ נגישות

על מנת לא לפספס שום שלב בהנגשת הבית חשוב לפני תחילת השיפוץ עוד בשלב התכנון להתייעץ עם מעצב דירות מומחה המתמחה  בהגשת דירות לבעלי מוגבלויות.

המטרה של יועץ הנגישות להסביר לכם ולהציב בפניכם את כל פתרונות הנגישות המקובלים היום כולל טכנולוגיות חדישות שלא יכולתם להכיר אותן ללא ההתייעצות איתו אתם צריכים להתייעץ החל משלב תכנון הבית או לפני תחילת השיפוץ כך שתצליחו ליישם את הרעיונות שהוא מציע בתהליך השיפוץ עצמו.

קבלן מקצועי

יש צורך להתייעץ עם קבלן ולבחור קבלן כזה שמתמחה בהנגשת דירות לנכים קבלן שביצע עבודות כאלו בהצלחה רבה ויש לו ניסיון רב בעניין יצליח לבצע את ההנגשה כך שהיא תשיג את המטרה שלה גם הנגשת הבית לנכה וגם שמירה על העיצוב שלו למען שאר הדיירים המתגוררים בבית.

תכנון שיפוץ יסודי בכל הבית

משפצים רבים נתקלים בחוסר אונים ובלבול רב כאשר הם ניגשים להנגשת הבית עבור נכה כרגע אין מקום שיש בתוכו את כל הכללים והמוצרים השונים המתאימים להנגשת הבית ולכן יש צורך להתייעץ כאמור על בעלי מקצוע הדואגים בקלות להנגשת הבית ומתמחים הנגשת בתים וטיפול בכל הנושאים האלו.

מה כולל הייעוץ

הייעוץ כולל תכנון של הבית כולו כך שכל חדר ומקום בבית יהיה מתאים למעבר של כיסא גלגלים כסא גלגלים הוא כלי הכרחי עבור כאלו המתקשים בהליכה או שהם לא יכולים ללכת כלל והם צריכים להשתמש בו גם בבית ולכן יש להתאים את הדלתות ופתחי הדלתות , מאחזי יד, שירותים, אמבטיה ועוד.

במהלך שיפוץ מומלץ להתאים את הדלתות גם לבני הגיל השלישי כאשר יהיה עליהם קשה ללכת. חשוב להתייעץ בנוגע לאביזרים שונים היכולים להקל את החיים של האנשים.

תוכנית הנגשה

חשוב מאד שתהיה לכם תוכנית הנגשה המתייחסת לכל הפרטים הקטנים ולעיתים הלא חשובים אך הם משמעותיים מאד לאלו שמשתמשים בכיסא גלגלים כמו תכנון מטבח מותאם, פתחי דלתות , שקעי חשמל כל אלו דורשים תכנון מראש הלוקח פרטים אלו בחשבון ולכן אם תתייעצו לפני התכנון עם יועץ בטיחות וקבלן המכיר את המקרים של מתניידים בכיסאות גלגלים תוכלו לאפשר למתנייד שלכם להתנייד בכיסא גלגלים ללא צורך להתאמץ על ידי כך שתתאימו את הסביבה שלו לצרכים החדשים שלו דבר זה יקל עליו.