מקומונט חיפה והקריות

הילדים הזמינו חברים בפסח? זה מה שתכינו להם לאכול

במהלך חופשת הפסח, בה כל הילדים אינם מבלים את זמנם בבית הספר, ישנו סיכוי גדול שילדיכם יביאו חברים להתארח בביתכם. אך במה תוכלו לכבד את ילדיכם וחבריהם במהלך החג? אל חשש, משום שישנן אפשרויות נהדרות אותן תוכלו להכין. אספנו עבורכם מספר מתכונים נפלאים שתוכלו לשלוף ולהכין.

פנקייק

קשה מאוד למצוא ילד שלא אוהב פנקייקים, לכן זהו הפינוק המושלם לאירוח. הפעם הבאנו לכם מתכון מצוין של פנקייק כשר לפסח שיהיה חגיגה אמיתית, גם לכם וגם לילדים. זהו מתכון פשוט ומהיר, שאינו שונה בהרבה מהכנה של פנקייק בימי חול. כך תכינו את המנה האהובה הזו:

בסיר קטן מרתיחים כוס חלב. בקערה שמים סוכר, סוכר וניל, מלח וקמח מצה ומוזגים לתוך החלב הרותח. מערבבים את תכולת הסיר ומניחים בצד למשך חמש דקות. כעת, מערבבים לתוך התערובת ביצים ושמן, עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה, ללא גושים. מוסיפים חלב קר ואבקת אפייה וטורפים פעם נוספת עד לקבלת בלילה אחידה.

מניחים מחבת על אש בינונית ומשמנים במעט חמאה. מוזגים כשלוש כפות מהבלילה למחבת. מטגנים במשך כדקה, עד להזהבה, הופכים ומטגנים בצד השני במשך כדקה נוספת. ממשיכים כך עם כל הבלילה. עורמים את הפנקייקים המוכנים זה על זה ומגישים בליווי חצאי תותים וסירופ מייפל.

פיצה

עוד מאכל איתו לא תוכלו לפספס היא פיצה כמובן. מי היה מאמין שאפשר להכין פיצה חמה וטעימה בפסח, שהיא כשרה לגמרי. אז זהו, שבהחלט אפשר והמתכון הזה מוכיח כמה קל זה יכול להיות. מעל לפיצה תוכלו לשים כמובן איזה תוספות שתרצו כמו פטריות, זיתים או תירס. כך מכינים פיצה נהדרת וכשרה לפסח:

בקערה שמים קמח תפוחי אדמה, קמח מצה, מלח, פלפל שחור, אבקת סודה לשתייה ואבקת אפייה. מערבבים היטב. מוסיפים שמן ומערבבים פעם נוספת. מרתיחים מים, מוסיפים לקערה ומערבבים היטב שוב. מקציפים ביצים במשך מספר דקות, מוסיפים לתערובת ומערבבים עד לקבלת עיסה אחידה.

מקמחים משטח עבודה במעט קמח תפוחי אדמה. בידיים רטובות מוציאים את העיסה מהקערה ומניחים מעל למשטח העבודה המקומח. באמצעות הידיים משטחים מעט את העיסה. מקמחים פעם נוספת עם מעט קמח תפוחי אדמה ובאמצעות מערוך יוצרים עלה בצק דק.

משמנים תבנית אפייה ומעליה מניחים את הבצק. מורחים רוטב פיצה ומפזרים פתיתי גבינה צהובה. בשלב זה אפשר גם לפזר את התוספות האהובות עליכם. מכניסים לאפייה בחום גבוה למשך כחצי שעה עד שהבצק משחים והגבינה מבעבעת.

בראוניז

אנחנו מבטיחים לכם שהחברים של ילדיכם לא יוכלו לעמוד בפני הבראוניז המשגעים הללו. הם פריכים מעט מבחוץ, נימוחים מבפנים ועשירים בטעם שוקולד מהפנט. כל מה שדרוש לכם הן כעשרים דקות הכנה בלבד ומספר מרכיבים פשוטים. כדי לשדרג את הבראוניז אפשר גם להוסיף אגוזים, צימוקים, חמוציות או שבבי שוקולד לבן. כך מכינים את הקינוח העשיר הזה:

מחממים את התנור לחום בינוני. בסיר על להבה נמוכה ממיסים יחד שוקולד, סוכר וחמאה, תוך כדי בחישה מתמדת. כאשר הכל נמס מסירים את הסירים מהאש ומקררים מעט. את התערובת שופכים לתוך קערת מיקסר ומערבלים יחד עם ביצים המוספות בהדרגה. אחר כך מוסיפים בדרגה סוכר, קורנפלור, אבקת אינסטנט פודינג וניל כשרה לפסח ושוקולד צ’יפס. מערבבים רק עד שהתערובת נעשית אחידה.

מעבירים את תערובת לתבנית מלבנית ואופים במשך כחצי שעה. לאחר מכן יש לקרר את הבראוניז לחלוטין. כעת אפשר לחתוך לריבועים ולהגיש.

מצות מגולגלות במילוי גבינות

המתכון הזה הוא גרסה פשוטה של בורקס שתהיה נהדרת כנשנוש לאורחים שלכם. בתוך המצות מחכות מספר גבינות ותפוחי אדמה, בשילוב שמימי. מומלץ להגיש לצד סלט טרי וכך תיצרו ארוחת ערב מצוינת שכולם יוכלו ליהנות ממנה. כך מכינים:

טובלים כל מצה במים או חלב למשך כחצי דקה. מניחים על מגבת למשך כעשרים שניות נוספות. להכנת המלית מקלפים תפוחי אדמה ומבשלים במים עם מעט מלח, עד לריכוך. מסננים את המים ומועכים את תפוחי האדמה. מוסיפים קוטג’, גבינה לבנה, פתיתי גבינה צהובה ופתיתי גבינה בולגרית. מערבבים היטב.

חוצים כל מצה לשתיים, מניחים מלית בקצה ומגלגלים. טובלים כל מצה בביצה טרופה עם מעט מלח. מטגנים במחבת עד להזהבה ומגישים חם.