מקומונט חיפה והקריות

הישג נוסף לקריית מוצקין – אופיינה שוב בדירוג 7 לפי המדד החברתי-כלכלי של הלמ”ס

המדד הסוציו-אקונומי (חברתי-כלכלי) החדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אשר מדרג את הרשויות בישראל לפי מדדים שונים של התושבים, התפרסם לאחרונה והעיר קריית מוצקין ניצבת במדד 7 הגבוה וראשונה מבין ערי המפרץ.

הישג זה מתווסף למחקר שפורסם אך לאחרונה ע”י חברת CofaceBdi ודירג את היציבות הפיננסית של הרשויות המקומיות וגם בו נבחרה קריית מוצקין כעיר הכי חזקה כלכלית מבין ערי המפרץ.

הניתוח נערך עבור 255 רשויות מקומיות, מתוכן 201 עיריות ומועצות מקומיות ו-54 מועצות אזוריות, לפי המפה המוניציפלית המעודכנת לשנת 2019. הרמה החברתית-כלכלית של האוכלוסייה נמדדה באמצעות שילוב של תכונותיה הבסיסיות של האוכלוסייה בתחומים האלה: הרכב דמוגרפי, השכלה וחינוך, רמת חיים, תעסוקה וגמלאות. מקורות הנתונים הם: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המוסד לביטוח הלאומי, משרד האוצר, משרד הביטחון, משרד החינוך, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ורשות האוכלוסין וההגירה.

עיריית קריית מוצקין
קרדיט: איתי רויטמן

ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי: “אני מברך על ההישג האדיר שמשקף את חוזק התושבים ומתווסף לחוזקה הפיננסי של קריית מוצקין. אני מודה לדרג המקצועי בעירייה אשר יחד עם התושבים הופכים את קריית מוצקין לפנינה של הצפון ולאי של יציבות בעידן האי ודאות”.

מנכ”ל העירייה, יריב גסר: “תושבי קריית מוצקין יכולים לרשום הישג נוסף מתוך שלל ההישגים בהם זוכה העיר: פרסי חינוך, פרס משרד הכלכלה, איתנות פיננסית ומנהל תקין ממשרד הפנים. קריית מוצקין זה איכות חיים”