מקומונט חיפה והקריות

הכירו את החיפאית שאולי אתם לא מכירים אבל זכתה להכרה ענקית בחו”ל

כשנוי מאירסון מהלכת ברחובות צרפת או קונגו, היא זוכה להערצה מרגשת: עיתונאים שמראיינים ומצלמים אותה, סלפי עם מעריצים, הופעות בפסטיבלים בינלאומיים יוקרתיים מאד ושירים שנחשבים ללהיטים מקומיים ומושמעים בתחנות הרדיו והטלוויזיה הנחשבות ביותר במדינות אלו ונוספות במרכז אפריקה, בצרפת, בקנדה, במונטריאול ובפורטוגל. 

הסיבה לפופולריות ההולכת וגוברת הזו טמונה בדבר אחד: המוזיקה שלה,  והחיבור האמיץ של הקהל לטקסטים, למנגינות ולביצועים שלה, המבטאים את השקפתה האופטימית והמחייכת על החיים.

בשלוש השנים בהן פרצה לתודעה, הפכה נוי לסנסציה בינלאומית שמככבת במצעדי הפזמונים בצרפת ובקונגו, מתארחת לעתים תכופות בתכניות הטלוויזיה והרדיו הנצפות והמואזנות ביותר שם ובעיקר כותבת ומלחינה חומרים מקוריים בשפות שאינן שפת האם העברית שלה, עניין שאינו מובן מאליו.

הסיפור שלה התחיל בשיר הראשון שהעלתה לרשתות החברתיות בשנת 2019 – Redemption Song, גרסת כיסוי עדכנית ומפולפלת לשירו הידוע של בוב מארלי. הקאבר כל כך הצליח באפריקה, עד כי הוא נכנס למצעד ה-TOP 10 בקונגו, הפך את נוי לכוכבת ופתח לה את הדלת לקריירה מצליחה שם. בעודה מופיעה בקונגו, החלה להקליט שירים נוספים מכוונים לחו”ל: “Au Dela” ו”Voyage Voyage” (גרסת כיסוי ללהיט האייטיזי של דיזיירלס) בצרפתית ו-“Nionso” (חציו בלינגלה וחציו בצרפתית), שזכו להצלחה במספר מדינות במרכז אפריקה והובילו אותה להופיע בפסטיבלים מובילים שם, עד כי קיבלה איומים על חייה לאור הצלחתה (קומץ מצומצם מתושבי קונגו, הקנאים למוזיקה המסורתית שלהם, לא אהב את הרעיון שמישהי “זרה” מצליחה להיכנס למיינסטרים), איומים שזכו להתנגדות מצד מעריציה הרבים.

נוי. מתוך קליפ ביוטיוב

שיריה בשפה הצרפתית הכירו אותה לקהל הצרפתי והיא נסעה למדינת השנסונים בשביל להתערות בסצנת המוזיקה המקומית שם, הקליטה מספר שירים (“Tic Tac”  , “Ca va aller”  , “Dilemme” , “Ma drole de vie” , “Avoir peur” , “Jarette le temps” , “”Oule Oule , ו- “Phobie Du Lundi” ) שזכו לביקורות מפרגנות, להשמעות רבות ולאירוחים בתכניות רדיו וערוצים פופולריים שם, ואף נכנסה עם השיר “Danser” (שיתוף פעולה שלה עם הזמר הצרפתי Makassy) לפלייליסט הקיץ של MTV Hits בצרפת.

המפיק המוזיקלי, משירה הראשון ועד הפרויקטים הנוכחיים, הוא המוזיקאי המוכשר והמוערך ליאור שושן, המשמש גם כמנהלה האמנותי ושותפה לכתיבה להלחנה ולדרך המקצועית.

הצלחתה חצתה את גבולות צרפת והגיעה גם לפלייליסטים בתחנות הרדיו בקנדה ובפורטוגל. בשנה האחרונה, עם סיומה של הקורונה, נוי התניעה מנועים וחרשה את רחבי צרפת וקונגו בהופעות, ואף שימשה כמופע הפותח את פסטיבל המוזיקה הגדול בפריז (“המסיבה של המוזיקה”).

נוי, במקור מחיפה, הייתה ילדת פלא ששרה והופיעה בפסטיגלים ובבמות רבות. היא החלה ללמוד לנגן בפסנתר בגיל קטן ואל השירה הגיעה במקרה: בגיל 10 סבלה מאסטמה מאד קשה, כשאחת משיטות הטיפול בה הייתה ללמוד פיתוח קול כדי לשפר את תפקוד הריאות. מרגע שהתחילה – לא יכלה להפסיק לשיר, ליצור ולהופיע.

לצד ההצלחה הבינלאומית הנוסקת בעקבותיה מחלקת נוי את זמנה בין צרפת, קונגו וישראל, היא עובדת בימים אלה על פרויקט חדש בשפה העברית שצפוי לראות אור בקרוב, גם הוא, כאמור, פרי יצירתה ועבודתה המשותפת עם ליאור שושן.