מקומונט חיפה והקריות

המרכז האקדמי ויצו חיפה מודיע על פטירתו של פרופ’ אדר’ ברוך ברוך

פרופ’ אדר’ ברוך ברוך (2022-1946), שהיה מעמודי התווך של המרכז האקדמי ויצו חיפה, ותרם רבות לעולם האדריכלות הישראלית, הלך לעולמו במהלך סוף השבוע. פרופ’ שמעון עמר, נשיא המרכז האקדמי ויצו חיפה, ספד לו “ברוך היה לי לחבר אישי, ראינו עין בעין את חזון המרכז האקדמי ויצו חיפה, הצניעות שלו, האצילות שלו , והחברות שלו הפכו אותנו לשותפים לדרך: הובלנו יחד את הכנת התואר השני בעיצוב סביבה וחינוך, והוא היה לי שותף אישי להובלת האיחוד עם אוניברסיטת חיפה. החכמה של ברוך והרוגע שלו, יחסרו לי בהמשך הדרך. אנו משתתפים בצערה של המשפחה האבלה.”

פרופ’ אדר’ ברוך ברוך הקים את המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפה בשנת 1986, וכיהן כראש המחלקה עד 2009. הוא הגה את האג’נדה של המחלקה, ביסס את הסגל המקצועי ואת תוכנית הלימודים בה, ואף הביא את המחלקה לאישור המל”ג ב-2004. בין השנים 2018 ל-2021 כיהן כראש המועצה האקדמית העליונה של המרכז האקדמי  לעיצוב וחינוך ויצו חיפה, ומ-2021 כיהן כראש התכנית לתואר שני בעיצוב סביבה וחינוך    M.Ed.Des במרכז.

בשנת 1973 ייסד אדר’ ברוך ברוך את המשרד ב. ברוך – י. סלמון ארכיטקטים ומתכנני ערים בחיפה. המשרד פעיל עד היום ועוסק במגוון פרויקטים בתכנון כולל בנוי ערים, תכנון שכונות, מבנים ומוסדות צבור, בתים פרטיים, עיצוב פנים ותכנון נוף. הפרויקטים של המשרד תוכננו ונבנו במרחב הארץ וזכו בתחרויות רבות לדוגמא: פרס ראשון בתחרות לתכנון אגף כניסה חדש ותכנית אב ל”מוזיאון לוחמי הגטאות” (1998), פרס בתחרות לתכנון הפקולטה לארכיטקטורה בטכניון חיפה (1990) ופרס קרן תל אביב לתרבות ואמנות ע”ש א. אלחנני על פרויקט המשלב אמנות וארכיטקטורה – על תכנון אתר הזכרון לחללי קהילות המודיעין (1987).

פרופ אדר ברוך

ברוך כיהן כיו”ר וחבר בוועדות מקצועיות, תרבויות ואקדמיות חשובות ביניהן – יו”ר עמותת האדריכלים בישראל (2011-2014), נציג ישראל ב- UMAR , ארגון הארכיטקטים הים תיכוני (2000-2010), כיו”ר ועדת התכנון של החברה להגנת הטבע בחיפה והצפון (1994-1996), ראש אגוד הארכיטקטים בחיפה והצפון במסגרת לשכת המהנדסים והארכיטקטים בישראל (1990– 1992) ומ-1981 חבר בוועד המרכזי של אגוד הארכיטקטים בלשכת המהנדסים והארכיטקטים בישראל.

ברוך היה מעורב פעיל בוועדות בתחום התרבות והאמנות ביניהן חבר בוועדת ההגוי של פסטיבל הסרטים בחיפה (2000-2010), חבר בוועדה מייעצת לראש העיר חיפה בנושאי תרבות ואמנות (1995), וחבר בועדה המקצועית במועצה לאומנות פלסטית של קרן יהושוע רבינוביץ’ לאומנות – תל אביב ( 1993– 1994). וועדות אקדמיות חשובות כוללות חבר בוועדות מינויים וקידום מרצים של בתי ספר לאדריכלות בויצו, בטכניון ובשנקר (1988-2022) וכחבר בוועדות לגיוס סטודנטים לתארים ראשונים שניים במרכז האקדמי ויצו ובטכניון.

ד”ר אדר’ דנה מרגלית, ראש המחלקה לארכיטקטורה במרכז האקדמי ויצו חיפה: “כאדריכל ומחנך השפיע פרופ’ אדר’ ברוך ברוך על האדריכלות והאקדמיה בישראל. ברוך חינך דורות של סטודנטים, הנחה דורות של אדריכלים ומרצים, וליווה באהבה, ובמנהיגות שקולה ומכבדת מהלכים חשובים רבים. הוא היה איש אציל, משכיל, תרבותי, ישר, רגיש, צנוע ואופטימי. איש חזון, עשייה והישגים. חסרונו מותיר חלל גדול וכואב. מורשתו ורוחו תמשכנה ללוות אותנו ותשמשנה השראה בהמשך דרכינו. אני מרכינה ראש בצער לזכרו, באהבה ובגעגועים”.