מקומונט חיפה והקריות

הנחיות חשובות לקראת ואחרי הדברה בחיפה

חיפה היא עיר שמחוברת לטבע, כשבין שכונות המגורים ישנם שטחים פתוחים רבים. בנוסף מתאפיינת העיר הגדולה ביותר בצפון ברמת חיים גבוהה, ושפע המזון מושך אל הבתים והעסקים בעלי חיים רבים: מנמלים וג’וקים דרך עכברים וחולדות ואפילו חזירי בר. באופן טבעי את החרקים המזיקים מעדיפים תושבי חיפה מחוץ למרחבי המגורים והפעילות העסקית – והפתרון הוא כמובן הדברה. על-מנת להפיק מקסימום תועלת מההדברה ומצד שני לחזור לשגרה תוך זמן קצר ככל האפשר ישנן הנחיות שכדאי למלא אותן, גם בשלב שלפני הגעת המדבירים וגם לאחר שהם מסיימים את עבודתם.

הכנת הבית להדברה

במקרים שבהם מבוצעת הדברה בחיפה באמצעות ריסוס – למשל נגד נמלים או ג’וקים – תתבקשו לפנות את האזורים שאותם מדבירים. בפרט יש להכין את המטבח לריסוס: לוודא שאין כלים על משטח העבודה וכמובן גם לא מזון שעלול להיחשף לכימיקלים שאמורים לקטול את החרקים, לפנות את הארון שמתחת לכיור (מקום שמושך אליו חרקים ולכן תמיד מרססים אותו), לדאוג שכלי המים והאוכל של חיות המחמד לא יהיו במקום שמרססים אותו ועוד.

באופן דומה חשוב להסתיר את הצעצועים של הילדים ופריטים אחרים שהם באים איתם במגע, כך שחומרי ההדברה לא יידבקו בהם. עוד פעולה הכרחית היא השארת האזורים הסמוכים לקירות ריקים, כדי שאפשר יהיה לרסס שם – אזורים אלה אהובים על החרקים שמרגישים בטוחים יותר, ולכן גם בהם המדבירים מתמקדים.

שהות מחוץ לבית

חשוב להדגיש שלא כל הדברה בחיפה מחייבת שהות מחוץ לבית. חברות מתקדמות דוגמת הדברות מיכאל ובוריס יודעות לסלק חרקים ומזיקים גם באמצעות פיתיונות מורעלים, מלכודות מסוגים שונים, חומרים אורגניים ואמצעים אלקטרוניים. במקרים אלה סביר להניח שתוכלו להישאר בבית – יתרון משמעותי ללא ספק.

במקרים שבהם אין ברירה אלא לבצע ריסוס, פרק הזמן שבו תתבקשו לשהות מחוץ לדירה (או לעסק) נע בין שעתיים ל-12 שעות. בהקשר זה כדאי לדעת שכיום ישנם חומרים שמתאפיינים ברעילות נמוכה, מבלי לפגוע באפקטיביות שלהם, והם מאפשרים לקצר את ההמתנה. בכל מקרה אין לחזור לדירה לפני שחומרי הריסוס התייבשו. לאוכלוסיות רגישות כמו פעוטות, חיות מחמד, נשים הרות, קשישים ועוד מומלץ לחכות זמן רב יותר, ליתר ביטחון. לפני שחוזרים למקום חשוב לאוורר אותו היטב.

ניקיון אחרי הדברה

אחרי השלמת הדברה בחיפה אפשר לאוורר את המקום, וכאמור רצוי לעשות זאת – אבל לעומת זאת יש להימנע משטיפת הבית או המשרד. פרק הזמן שבו מומלץ לא לשטוף ובוודאי שלא עם חומרי ניקוי נע בין 48 שעות ל-5-6 ימים, בהתאם לסוג ההדברה הספציפי. אפשר להעביר מטלית רטובה על משטח העבודה במטבח, אבל ללא חומרי ניקוי ובפרט לא אלה האגרסיביים משום שהם עלולים לנטרל את חומרי ההדברה.