מקומונט חיפה והקריות

הפתרון האולטימטיבי לבעיות ביוב

צילום: Canva

הביוב הוא תשתית הכרחית לכל מבנה בעידן המודרני – כיום, כמעט שאין מבנים שלא מחוברים למערכת הביוב. במערכת הביוב של מבנים גדולים, וגם בזו של בתים פרטיים נעשה שימוש תכוף מאוד. בשל כך, בעיות ביוב הינן מהנפוצות והמטרידות ביותר בבעיות הבית. במאמר זה נעסוק בסיבות בגינן יכולות להיווצר בעיות ביוב, ובפתרון היעיל ביותר עבורן.

למה בעיות ביוב מתרחשות?

כל אדם שמחזיק מבנה או משק בית מקווה לא להיתקל בבעיות ביוב. הן פוגעות בתפקוד הבסיסי של יושבי המבנה, ובנוסף לכך, יכולות להיעשות מאוד לא נעימות.
אז למה הבעיות האלו קורות בכלל?

כל טיפת שמן שמוצאת את דרכה לביוב יכולה לגרום לסתימה. השילוב בין שמן לחומרים אחרים שאינם מתחברים יכול לגרום לתסיסה והתנפחות של צינורות הביוב – מה שגורם לבעיות חמורות.

לעתים קרובות מאוד, סתימות ובעיות אחרות במערכת הביוב נובעות מהשלכה של מוצרים לא מתכלים  לאסלה, כגון: מגבונים, מוצרי היגיינה שונים ופלסטיק. למערכת הביוב אין דרך להתמודד עם מוצרים כאלה, וברגע שהם מצטברים, הביוב נסתם.

הביוב ממוקם לרוב באזורים סמויים מן העין, מתחת לקרקע, ולעתים קרובות אנחנו לא מודעים למה שקורה סביבו. בעיות רבות בביוב נובעות משורשים וצמחים תת קרקעיים אחרים אשר פוגעים בצינורות, חודרים לתוכם או מזיזים אותם, וגורמים לסתימות או נזילות.

מערכת הביוב היא כמו פאזל שיש להרכיבו במחשבה רבה. אם חלק אחד בפאזל לא מתאים – כל המערכת לקויה. שכירת עובדים לא מקצועיים להתקנת המערכת יכולה להתברר כטעות גורלית שתעלה הרבה מאוד כסף בעתיד.

התקנת צינורות לא מתאימים יכולה להיות הגורם לבעיות הביוב שלכם. ישנם סוגים שונים של צינורות שמתאימים לייעודים שונים – צרים לשימוש פרטי, ורחבים לשימוש במבנים גדולים יותר. צינורות צרים מדי עבור סוג המבנה שלכם לא יוכלו להכיל את הכמות שתועבר דרכם ולבסוף יהיו מועדים להתפוצצות.

גם הביוב, כמו כל מערכת אחרת, מתיישן עם הזמן. צינורות ישנים יכולים להחליד, להישבר או להצר, דבר שיכול לגרום לבעיות הביוב.

אמנם בעיות הביוב הן נפוצות ומצערות, אבל ערנות שלך וטיפול נכון במערכת יוכלו לצמצם ואף למנוע את הבעיות הללו.

הפתרון לבעיות הביוב שלכם

לכל בעיות הביוב שצוינו במדריך ישנו פתרון. פתרונות אלו נעים במחירם בהתאם לחומרת הבעיה.
בשורות הבאות נציין את הפתרונות לכל אחת מהבעיות, ואת הפתרון האולטימטיבי למניעת הישנות שלהן.

כאמור, מערכת הביוב באה לעתים קרובות במגע עם שורשים וצמחים תת קרקעיים. במקרה של מפגש לא רצוי, ניתן להדביר או לעקור את השורשים של הצמחים הפוגעים לאחר איתורם, ובכך לעצור את הפגיעה ולמנוע פגיעה חוזרת.

בעיות מסוגים אלו הינן בעייתיות יותר לפתרון מבחינה כלכלית. על מנת לפתור אותן לחלוטין יש לתקן או להחליף לחלוטין את הצינורות. עם זאת, זכרו: השקעה בעובדים מקצועיים ובחומרים איכותיים ומתאימים יכולה להשתלם דורות קדימה. מערכת איכותית מחזיקה זמן רב בהרבה מאחת חובבנית.

כולנו יודעים כמה קשה להיפטר מהרגלים, אבל השקעה זו יכולה לחסוך כסף רב.
עלינו להימנע מזריקת חומרים בלתי מתכלים לאסלה, ובכך למנוע סתימות ובעיות ביוב.
נוסף על כך, נמנעים מהגעת שמן למערכת הביוב, ובכך מונעים הצטברות שומנים שגורמת לפגיעה במערכת.

במקרים של הצטברות פסולת בלתי מתכלה ושמן, הפתרון הנכון והיעיל ביותר עבורכם הוא הזמנת חברת ניקיון אשר תנקה באופן יסודי את מערכת הביוב שלכם. ניקוי יסודי יכול להחזיק תקופה ארוכה, לכן מדובר בהשקעה חכמה. לשירותי חברת ניקיון בתל אביב לחצו כאן.