מקומונט חיפה והקריות

הפתרון לאגרנות כפייתית

במידה מסוימת כולנו אוגרים חפצים שאין בהם צורך, אך זוהי עדיין אינה אגרנות כפייתית. אבל ישנם גם כאלו שעבורם זוהי בעיה של ממש. אגרנות כפייתית עשויה לבוא לידי ביטוי ברמות שונות, חלקן קיצוניות ומצמררות. האנשים הסובלים מהבעיה אוספים חפצים בצורה אובססיבית והם בעלי אמונה כי החפצים, אשר יכולים להיות אשפה ולא יותר, הם בעלי ערך או שבעתיד יזדקקו להם. מקרים קלים יותר פשוט מתקשים לקבל את ההחלטה לגבי החפץ ודוחים אותה. מדובר בבעיה נפשית וישנם גורמים שונים אשר יכולים לגרום להחמרתה כמו מצבי משבר וטראומה.

 

אם אינכם מבינים, אין מדובר סתם בריבוי חפצים אלא בתופעה שהיא בעייתית ומסוכנת. ריבוי החפצים מגביר את הסכנה להתלקחות שרפה וגם פוגע באפשרויות המילוט. כמו כן האשפה מעלה ריח רע ומושכת מזיקים רבים. זוהי בעיה בריאותית וגם בעיה בטיחותית ואם יש דייר שכזה בבניין היא מסכנת את כל הדיירים הגרים בשכנות. החיים שלהם הופכים להיות בלתי נסבלים. ולגבי האגרן עצמו, הוא חי בסבל ובבידוד והדבר מגביר את מצוקתו הנפשית.

 

כאשר אספנות תמימה הופכת לאגרנות

 

אולי אתם נוהגים לאסוף חפצים מסוימים בתור תחביב. אתם בוודאי לא היחידים, ישנם רבים המחזיקים באוספים – מאוספי מטבעות ועד יצירות אומנות, ישנם סוגים שונים של אספנות. אך מתי נחצה הגבול בין אספנות לגיטימית לבין אספנות כפייתית?

 

ישנן כמה נורות אדומות:

 

 

אספנות כתחביב אמורה להעשיר את שעות הפנאי שלנו, אך לא לפגוע בנו ולהשתלט על חיינו. אגרנים כפייתיים הם כמה דרגות מעל. הם עשויים לאסוף חפצים שאין להם שום תכלית ולמלא את כל הבית בחפצים. ערמות החפצים אינן מאפשרות לעשות כלום בבית ומתלווה אליהם בעיית הזנחה קשה. עד כדי כך שהפתרון היחידי לפינוי אגרנות הוא באמצעות הזמנת חברה מקצועית שתפנה את כל האשפה מהבית.

 

 

פינוי אגרנות

 

לא ניתן להתעלם מבעיות חמורות של אגרנות כפייתית. הבעיה גורמת לסבל רב לאגרן, משפחתו ושכניו וחשוב למהר למצוא פתרון. הפתרון אינו מסתכם אך ורק בפינוי אגרנות, עליכם למצוא גם מסגרת לטיפול נפשי וגם פתרון לפסולת הרבה אשר בדירה. לא ניתן לקיים הליך שיקומי ללא ניקוי וסידור הדירה.

 

פינוי אגרנות הוא מבצע מורכב למדי ולא משהו שניתן לעשות בכוחות המשפחה. למשפחה אין את המשאבים להשקיע בפינוי הדירה, זה דורש זמן, ציוד ורכבי פינוי. יש צורך לפנות לחברות העוסקות בפינוי אגרנות ויכולות לתת מענה לא רק לפינוי האשפה אלא לכל מה שמסביב, כולל הדברה וחיטוי.