מקומונט חיפה והקריות

הצבע של הטבע

משק תמם. צילום: יח'צ

הידעתם? כל ירק ופרי מכילים תרכובת פיטוכימיקלים אשר קובעים את צבעם, כשכל צבע מציג יתרונות אחרים. משק תמם עושה לכם סדר ב-5 צבעים

כידוע אכילת מגוון פירות וירקות צבעוניים היא חיונית לתזונה בריאה ומאוזנת. מהם היתרונות של צריכת פירות וירקות בחמישה צבעים שונים?

  1. אדום: פירות וירקות אדומים עשירים בליקופן, שהוא סוג של נוגד חמצון שעשוי להפחית את הסיכון למחלות לב וסרטן. בנוסף, תוצרת אדומה מכילה לרוב ויטמין c, מה שעשוי להגביר את המערכת החיסונית ולקדם את בריאות העור. 

דוגמאות: עגבניות, פטל, תותים, פלפל אדום וסלק

  1. כתום/צהוב: פירות וירקות כתומים וצהובים הם בדרך כלל עשירים בוויטמיןA שחשוב לשמירה על בריאות הראייה והעור. הם מכילים גם קרוטנואידים, אשר עשויים לסייע בהפחתת הסיכון לסרטן ולמחלות לב. דוגמאות: בטטה, גזר, מנגו, מלון ותפוזים.

  2. ירוק: פירות וירקות ירוקים הם בדרך כלל עשירים בכלורופיל ובסיבים, אשר יכולים לסייע בהורדת רמות הכולסטרול ולקדם עיכול בריא. בנוסף, לעתים קרובות הם עשירים בויטמין K, אשר חשוב לשמירה על עצמות חזקות. 

דוגמאות: תרד, קייל, ברוקולי, שעועית ירוקה וקיווי. 

  1. כחול/סגול: פירות וירקות כחולים וסגולים מכילים אנתוציאנינים, שהם נוגדי חמצון שעשויים לסייע בהפחתת הסיכון לסרטן ולמחלות לב. יש להם גם תכונות אנטי דלקתיות.

דוגמאות: אוכמניות, פטל שחור, ענבים, חצילים וכרוב סגול. 

  1. לבן/חום: פירות וירקות לבנים וחומים הם בדרך כלל עשירים בסיבים ודלים בקלוריות. הם מכילים גם אליצין, שעשוי להיות בעל תכונות אנטיבקטריאליות ועשוי לסייע בהפחתת הסיכון לסוגי סרטן מסוימים. דוגמאות: שום, בצל, פטריות, כרובית ותפוחי אדמה. 

לסיכום, הויטמינים והמינרלים הקיימים בפירות וירקות חיוניים לפעילות תקינה של הגוף. הקפידו בתכנון הארוחות שלכם לכלול פירות וירקות בקשת הצבעים על מנת ליהנות ממכלול היתרונות הרפואיים שלהם

המידע באדיבות משק תמם – האלון 74 גבע כרמל

https://www.meshek-tamam.co.il