מקומונט חיפה והקריות

השפעת הטיפול האורתודנטי על מראה הפנים

צילום: יחצ-מאגר

כל אדם יודע כי הפנים שלו מהוות את כרטיס הביקור שלו. הפנים הן הדבר אשר נחשף באופן מידי לכל אדם שרואה אותנו ולא פעם הרושם הראשוני על כל אדם, יהיה בהתאם למראה הפנים שלו. אחד הדברים שיכולים להשפיע על מראה הפנים של האדם הוא: בעיה אורתודנטית כלשהי. חשוב מאוד לשים לב היטב לבעיות מהסוג המדובר לה ולהעניק להן את הטיפול המתאים והראוי וזאת בכדי שמראה הפנים שלנו לא יושפע באופן כלשהו.

כיצד בעיה אורתודנטית משפיעה על המראה שלנו ברמה המיידית?

אם חשבתם שבעיות אורתודנטיות הן בעיות שאינן גלויות לעין, כדאי מאוד שתדעו כי מדובר על בעיות שיכולות להשפיע על המראה שלכם באופן מיידי. אם גדלה לכם שן עקומה או אפילו כמה שיניים עקומות לדוגמא, הרי שהדבר יכול להראות כלפי חוץ בלסת שלכם. לעיתים קרובות הלסת תהיה בולטת יותר והדבר משפיע על המראה הכולל של הפנים שלכם.

אם הסגר שלכם לא תקין ואין מגעים טובים ונכונים בין השיניים, הרי שמפרק הלסת שלכם יראה פחות טוב והוא גם יכול להיפגע. כמובן שאתם גם יכולים לסבול מכאבים. עוד מצב הוא סגירה הפוכה של הלסתות אשר יכולה לגרום לגדילה לא סימטרית של הלסתות שפוגעת במראה הפנים.

במקרה של שיניים צפופות הדבר יכול כמובן לגרום לכך שמראה הפה שלכם יהיה קטן יותר, מהודק או לא פרופורציונאלי ביחס למראה הפנים שלכם.

השפעתה של בעיה אורתודנטית לאורך זמן

כמובן שלבעיות אורתודנטיות יכולות להיות השפעות ארוכות טווח על המראה במידה ולא מטפלים בהן, כך לדוגמא: שיניים עקומות יכולות לשנות לכם את המראה של הלסת כולה לטווח הרחוק. הלסת שלכם יכולה להיות בולטת מאוד ולא פרופורציונלית ביחס לפנים שלכם, השיניים שלכם יבלטו והעובדה שהן עקומות בוודאי לא תשפיע על מראה הפנים שלכם.

מעבר לכך, אם הסגר שלכם איננו תקין או אם אתם סובלים מסגירה הפוכה של הלסתות, אם לא תטפלו כמה שיותר בבעיה, אתם עלולים להגיע למצב שבו מפרק הלסת שלכם יהיה מעוות לחלוטין והדבר יבוא לידי ביטוי בעיוות בפנים.

בעיות אורתודנטיות נוספות שאינן מטופלות בצורה ראויה עלולות לגרום לתזוזה של השיניים שיכולה לגרום לפנים להראות מרובעות או ארוכות יותר או במקרים אחרים, גדילה של שיניים סביב אותה בעיה אורתודנטית קיימת עלולים ליצור מראה מעוות לפנים, מראה מרובע של הלסת ועוד. הדבר בולט וניכר כלפי חוץ ואין ספק שאתם לא רוצים להגיע למצב שבו אתם מתמודדים עם דימוי עצמי וביטחון עצמי נמוך, רק בשל העובדה שלא טיפלתם בבעיה שלכם בזמן.

מה חשוב לעשות על מנת למנוע בעיה אורתודנטית ולשמור על מראה פנים אסתטי ופרופורציונלי?

כדי למנוע בעיות אורתודנטיות, חשוב מאוד להגיע לבדיקה ומעקב אצל אורתודנט בכל מקרה שבו חושדים כי משהו לא תקין בשיניים, בלסת ובחניכיים. כמובן שרופא השיניים שלכם יפנה אתכם לאורתודנט בכל מקרה שבו הוא יבחין בבעיה כלשהי וחשוב מאוד שלא לדחות את הפגישה עם האורתודנט ולבחור את הטוב ביותר בתחום. חשוב לבצע את הטיפול שהוא ימליץ עליו לרבות יישור שיניים מהיר או בכל שיטה אחרת, בהתאם לבעיה שאתם סובלים ממנה. יש חשיבות לטיפול מוקדם ומהיר בכדי למנוע מצב שבו מראה הפנים שלכם ייפגע ועל כן, אין להזניח את הנושא.