מקומונט חיפה והקריות

זהירות: מתחזה לשכנה או נזקקת ופורצת לבתים באור יום

האישה החשודה ובן הזוג שלה, כפי שצולמה על ידי אחד התושבים.

למקומונט חיפה נודע על תופעה מסוכנת שנמשכת מזה מספר חודשים והתגברה לאחרונה. על פי עדויות רבות שזרמו אלינו, ישנה אישה חשודה המסתובבת ברחבי העיר, דופקת בדלתות, מבקשת כסף לטיפולים ונכנסת לבית עד שיביאו לה, לכאורה בכפייה ואף בכח.

העיר חיפה ותושביה נמצאים במצב כוננות לקראת בואה של “האישה שדופקת בדלתות” ודורשת כסף מהדיירים. הסיפור כבר החל לפני כמה חודשים, רק שאז היא “נעלמה”, ועכשיו לאחר תקופה קצרה חזרה לאזורים בעיר על מנת לדרוש כסף.

האישה האלמונית, מסתובבת בשכונות רבות בעיר, כשעדויות לפעילותה התקבלו מהשכונות נווה שאנן, רוממה, אחוזה, אלמוגי ומרכז הכרמל ועוד. לפי עדויות התושבים, אותה חשודה דופקת בדלתות ומבקשת כסף, כשהיא מוכנה מראש עם שלל תירוצים, למשל שהיא השכנה וצריכה “רק קמח”, מבקשת עזרה בכסף לתינוק, מימון טיפולי שיניים, גרה פה בעבר ושכחה משהו ועוד.

במקרים רבים, הסיבות אותן הציגה האישה הביאו את הדיירים לפתוח את הדלת, או למצער להיות פחות עירניים למעשיה. בקבוצות הפייסבוק של תושבי חיפה כבר דורשים מהתושבים להתחיל לנעול את הדלתות ולא לפתוח לאף אחד. בנוסף, מזהירים תושבים, “יש להיזהר כי לפעמים היא מנסה להיכנס לבית בכוח ובאגרסיביות ולא יוצאת מפתח הדלת עד שיביאו לה כסף”, לכאורה.

“השבוע היא נכנסה לבית שבו ילדה הייתה לבד. היא נכנסה לבית ולקחה ממנה את הכסף”, מספרת ו’, תושבת העיר. “שמעתי גם מחברה שלי שהיא נכנסה לבית של השכנים שלה הקשישים, ואמרה למטפלת שהיא הבת שלהם. היא משקרת ומנסה לעבוד על האנשים החלשים בחברה”, מוסיפה. עוד נכתב בקבוצות הפייסבוק של העיר: “תושבי העיר נדרשים להיות שם בשביל הקשישים, ולא להשאיר את הילדים הקטנים לבד בבית”.

ממספר תושבים בעיר נמסר כי ראו אותה מנסה לגנוב מתושבים, אך לא לבד, אלא בסיועו של גבר מיסתורי שמתפעל אותה ומחכה לה מתחת לבניין אליו היא נכנסת.

חשוב לציין שאם אתם נתקלים באישה החשודה, יש להתקשר למשטרה ולדווח מיד. במשטרה כבר מכירים את המידע, אך בשלב פערי הזמנים בין הדיווח להגעת השוטרים עדיין לא הצתליחו לשים עליה את היד ולתפוס אותה.

“היא הייתה אצלנו בפעם הקודמת, הצלחנו לשמור את מספר הרכב שאוסף אותה, ואפילו אנחנו בעצמו רדפנו אחריהם. אם כל זה לא מספיק למשטרה אני לא יודע מה כן”, אומר אוהד, תושב העיר. “דיברתי השבוע עם שוטר והוא אמר לי שכל עוד אנשים פותחים לה את הדלת והיא לא אלימה כלפיהם, אז זה לא נחשב פריצה”, אומרת ו’.

עם זאת, ישנם תושבים שמודים כי האישה פנתה אליהם בדרישה לכסף, ומתוך רחמים הם תרמו לה מספר שקלים וישנם שתרמו גם כמה מאות שקלים, ועכשיו כשמגלים שמדובר במרמה, הם טוענים כי “אנשים כמוה גורמים לנו לא לתת לאלה שבאמת צריכים”.