מקומונט חיפה והקריות

טיפים בנושא אינסטלציה בבית

אינסטלטור. צילום: פיקסביי

תושבי חיפה ואזור הצפון יכולים לשפר את ביצועי תשתית האינסטלציה שלהם באמצעות תחזוקה נכונה. אבל כיצד מבצעים תחזוקה כזו מה בעצם ההבדל בין תשתיות אינסטלציה בחיפה ובערים אחרות בישראל? הנה כל התשובות

בחירה נכונה של שירותי אינסטלציה היא עניין קריטי עבור בעלי בתים או שוכרי דירות. בלי תשתית אינסטלציה תקינה, אי אפשר לנהל אורח חיים או לשמור על סטריליות. מצד שני, יש גם פעולות שצריך לבצע באופן עצמאי. פעולות מן הסוג הזה יכולות לא רק לשפר את התפקוד של מערכת האינסטלציה בבית, אלא גם לסייע לחסוך בהוצאות.

העניין הוא שיש הבדל בין האופן שבו מתחזקים מערכות אינסטלציה בערים שונות בישראל. חיפה למשל היא עיר גדולה, שנחשבת לבירת אזור הצפון ולאחד היישובים הראשונים בישראל. אז כפועל יוצא מכך, תשתית האינסטלציה בחיפה עוברת בין אזורים גבוהים ונמוכים וחלקה מיושנת. בנסיבות כאלה, ההמלצות עבור תחזוקה עצמאית או הזמנת אינסטלטור בחיפה הן שונות לגמרי מאלו שרלוונטיות עבור תושבי ערים אחרות.

כך מבצעים פעולות תחזוקה בתשתית האינסטלציה

החדשות הטובות הן שתושבי חיפה יכולים גם הם לאמץ את הטיפים השונים עבור תחזוקה מוצלחת יותר של תשתית האינסטלציה. הנה כמה מהטיפים המרכזיים ומה שעומד מאחוריהם:

ניקיון של הסיפון

הסיפון שיש מתחת לכל ברז הוא אחד המתקנים החשובים ביותר עבור תשתית האינסטלציה. למרות שמדובר על מתקן פלסטיק פשוט יחסית, הוא לא זוכה לכבוד הראוי לו. אז אם לא מנקים את הסיפון ומרוקנים אותו, התוצאה עלולה להיות הצטברות של מים בתוך הכיור ולאחר מכן גם הצפות ונזילות.

החלפת ברזים וצינורות

נזילות מים עלולות להתרחש מאחורי קירות, מתחת לרצפה או מעל הגג. אבל במקרים אחרים, הנזילות נגרמות בגלל בלאי טבעי של הברזים והצינורות. אם זו הסיבה, יכול להיות שהשקעה של כמה מאות שקלים על החלפת הברזים והצינורות בצורה עצמאית תחסוך את הצורך בהזמנת אינסטלטור בחיפה.

פתיחת סתימות בשיטות הנכונות

סתימות עלולות להתרחש בכל צנרת, בעיקר אם התשתית ישנה כמו בעיר חיפה. אבל כאן, הטעות הנפוצה היא לנסות לפתוח את הסתימה עם חומרים כימיים ואגרסיביים מדי. במקום זה, מה שצריך לעשות זה קודם כל לנסות לפתוח את הסתימה באמצעות פומפה. אם זה לא עוזר, אפשר לקנות “קפיץ אינסטלטורים” שעולה כמה עשרות שקלים בכל חנות “עשה זאת בעצמך” ופשוט להחדיר אותו פנימה כדי להוציא את הגורם שגרם לסתימה.

לסיכום, אינסטלציה ביתית נדרשת לעמוד בעומס ולהתמודד עם סוגים שונים של דרישות מצד בעלי המשפחה. אז אפשרות אחת לתקן את התקלות הנפוצות היא כמובן להזמין אינסטלטור בחיפה, אבל במקביל לא כדאי להזניח את התחזוקה. באמצעות התחזוקה, אפשר לשמור על תשתית אינסטלציה שפועלת היטב ועומדת בעומסים הקיימים.