מקומונט חיפה והקריות

כיצד הופכים משרה בחשבונית למשרה שכירה כדי להימנע ממיסוי עודף?

האם אתם שכירים? או אולי אתם עצמאיים? ומהו המושג “עצמאי שכיר”? עצמאי שכיר הוא מצב כפוי בו חברה כלשהי מסכימה לקלוט אתכם כעובדים המבצעים שירות או פעולת יצירה כלשהי. ברם, בסוף החודש היא לא מנפיקה תלוש משכורת אלא משלמת לכם מזומן ללא מסמך, עליו אתם צריכים להנפיק לה קבלה, ואם אתם עוסקים מורשים אז גם חשבונית מס חייבת במע”מ. אם הפעילות שלכם באותה חברה ממש גדולה, אתם עשויים למצוא את עצמכם לא רק משלמים הרבה מיסים בסוף השנה, אלא גם הופכים מעוסקים פטורים למורשים וחייבים כסף גם לרשות המע”מ בשיעור 17% מההכנסות שלכם. זה לא חייב להיות כך. ניתן להפוך תזרים מזומנים עצמאי לתלוש שכיר ולהימנע מהגבייה העודפת.

שירות המגבה עצמאיים שכירים והופך את התקבול לתלוש שכר

לשירות זה מאד מומלץ להצטרף כעובדים. אתם לא באמת עובדים שם. זה בסך הכל ערוץ לקבלת הכסף שאתם מרוויחים. בתחילת חוזה העבודה העצמאי מול החברה בה אתם עובדים באמת, במקום לספק לה את פרטי הבנק שלכם אתם מספקים לה את פרטי הבנק של אותה חברה. היא מנפיקה חשבונית מס למקום העבודה שלכם ומוציאה לכם תלוש שכר. כמה אתם צריכים לשלם לה על השירות? מיד נראה.

סוגי תקבולי התשלום לחברה שמנפיקה לכם תלוש שכר

דמי טרחה – דמי הטרחה הם אחוזי רווח על פעילותכם הכלכלית. החברה שמגבה אתכם מול מקום העבודה מקבלת את הכסף שלכם על מנת לטפל בו ולדווח עליו. ממש כמו שמשלמים ליועץ מס שידווח על הפעילות שלכם בסוף השנה, גם כאן נדרש תשלום על הטרחה. בדרך כלל הוא 2-5% מהשכר בכל חודש.

דמי מעביד – עוד 2-5% מהשכר המבטאים את פעילות המעביד, כמו בכל מקום עבודה אחר: הפרשת לפנסיה, לפיצויים, לגמל וכד’. אם אתם כבר מפרישים באופן עצמאי, ניתן למצוא שירות שאינו גובה דמי מעביד, אלא מתרכז בגביית דמי הטרחה בלבד. אם אתם סבורים שמדובר במקום עבודה לא יציב ואתם חשים פיטורין את שאתם רוצים להתפטר על הדרך, מומלץ שכן יהיו דמי מעביד כדי שיישאר לכם כסף לפיצויים.

הופכים להיות שכירים בכל בתחומים ונהנים ממיסוי מופחת

להיות עצמאי בישראל עולה כסף, והרבה. רובו הולך לרשות המע”מ ואם אתם עוסקים פטורים אז לרשות המיסים. מומלץ מאד, אם יש לכם פעילות כלכלית קבועה, לרכז אותה כפעילות שכירה ולא עצמאית ולהפוך את התשלום החודשי לשכיר. זה עולה אחוזים בודדים מהשכר ועל כן עדיף בהרבה על לשלם מס ישיר בסוף השנה. תוכלו להיעזר בחברת BIZPAY המתמחה במצב זה ומספקת שירות של ניהול חשבונות עבור שכירים עצמאיים.