מקומונט חיפה והקריות

כיצד לבחור פולי קפה איכותיים?

למי שאוהב קפה. צילום: יחצ

עולם הקפה עלה מדרגה בשנים האחרונות, כאשר החלה המגמה שנקראת הדור השלישי של הקפה. קלייה בהירה ואיכותית של הפולים המפיקה משקה טעים, בעל מעט חמיצות ואפילו פירותיות. הקלייה הזו משאירה כמות גדולה של קפאין במשקה הסופי ומאפשרת להתחיל את היום עם אנרגיה רבה. לצד הקלייה החדשה ישנה גם קלייה מסורתית של הקפה, עם פולים שאנו מכירים בגוונים חומים כהים. כעת, כל שנותר לנו הוא רק לבחור מאילו פולי קפה איכותיים ניצור את המשקה המועדף עלינו.

איך מזהים פול קפה איכותי?

פולים איכותיים קשורים במידה רבה הן למקום שבו הם גדלים והן לתנאי הגידול שלהם. לכל זן יש תנאי גידול אופטימליים המתאימים לו, ממש כמו במקרה של ענבים המשמשים ליין. את ההיסטוריה של פולי קפה איכותיים תגלו עוד לפני שנקטפו. תוכלו למצוא ברשת או על חבילת הקפה את המידע על תנאי הקרקע שבהם גדלו, מדינת המוצא, הגובה שבו התפתחו והאקלים באותה מדינה.

טריות הקפה

המאפיין השני המשפיע על איכות הפולים הוא הטריות שלהם. פה יש לשים לב לשתי תכונות עיקריות: הזמן שלקח לפולים להגיע לישראל והתנאים האופטימליים שבהם הם נשמרו. למשל, אם אתם רוכשים היום פולי קפה לוואצה תגלו כי האיכות שלכם נשמרת בצורה טובה מאד. מיד לאחר הרכישה כדאי כבר לשתות את הקפה אחרת תגלו כי תוך שבועיים־שלושה הארומה הנפלאה של הפול נעלמה.

חשוב להכיר את התהליך שהפולים הללו עוברים לאחר הגידול. כל פול מכוסה בשכבה המגנה על טעמו והשמנים האיכותיים שבו. לאחר זמן מה הוא מתייבש ולכן טעמו נפגם.

התאימו את הפול לסוג המשקה שלכם

הן זני הקפה השונים והן הקלייה צריכים להתבצע בהתאם למשקה שאתם רוצים להכין. למשל, הידעתם כי אם אתם רוצים להכין אספרסו כדאי לחכות שבוע לאחר הקלייה ולהמתין עד שתהליך טבעי שבו הגזים עוזבים את הפול התרחש? במשקאות אחרים שאתם מכינים ההמתנה הזו פחות משמעותית, ואתם יכולים לשתות את הקפה כבר לאחר קלייתו.

מומלץ למצוא את הפולים בעלי החמיצות והארומה שאתם אוהבים, ואפילו ליצור לעצמכם את הבלנד המושלם ממספר סוגים של פולים המכילים תכונות ואיכויות שונות המשתלבות זו עם זו. כך, כל כוס קפה שתלווה אתכם בבוקר תזכיר לכם שעשיתם את הבחירה הנכונה ובחרתם בפולים המתאימים לטעם הייחודי שלכם בקפה.

לסיכום, הדרך הטובה ביותר ליהנות מקפה איכותי הוא לבחור את החברות המוכרות שאינן מתפשרות ולו במעט באיכותן. חברות כמו לוואצה האיטלקית ידועות בחשיבות הגבוהה שהן מעניקות לכל אחד מהזנים, החל מהרגע שבו הפול עושה את דרכו לישראל ועד לרגע שבו אתם פותחים את החבילה ונהנים מארומה נפלאה. ככל שתבחרו בפולים איכותיים יותר, כך חוויית שתיית הקפה שלכם תהיה מושלמת יותר.