מקומונט חיפה והקריות

להקל על עצמכם בגירושין בעזרת עו”ד מומחה בתחום

קרדיט - Canva

גירושין הם תהליך מורכב הכולל קביעת העומד להתרחש לגבי נושאים שונים, זאת בין אם מדובר על גירושין בהסכמה והגעה להסכם בהליך גישור ובין אם ישנה הגשת תביעה לבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. חלוקת רכוש בגירושין היא נושא לא פשוט שלגביו צצים מטענים רבים, מעורבים בו רגשות וישנה נטייה ללוחמנות מצד בני הזוג. מטרתו של עורך דין המוביל הליך גישור הוא להביא לכך שתתקבל הסכמה לגבי כל סעיף בנושא. במקרים רבים נדרש מעורך הדין למצוא פתרונות יצירתיים וחשיבה מחוץ לקופסה כדי להביא את הזוג להסכמה לגבי נכס מסוים. מעבר לכך, הוא עושה שימוש בידע הרחב שלו בחוקים הנוגעים לעניין ומכאן החשיבות הרבה לכך שיהיה גם עורך דין ולא רק מגשר.

לתבוע את הכתוב: איך עושים את זה?

חתונה דתית לפי ההלכה כוללת מספר חלקים ומשימות שיש לבצע במהלך האירוע. אחד מהם הוא חתימה על כתובה. זוגות רבים לא נותנים את הדעת על תוכן הכתובה בזמן החתימה עליה. הנוסח התנ”כי גורם להם לחשוב שמדובר על חלק מהטקס ולא מעבר לכך. רק לאחר שנים, כאשר גירושין עומדים על הפרק, ישנה היזכרות בכתובה ובמשמעות האמיתית שלה. הכתובה היא התחייבות של הבעל כלפי אשתו לפצות אותה בסכום בו נקב, זה הרשום על גבי הכתובה. אז זכותה של האישה להגיש תביעת כתובה. חשוב להתייעץ עם עורך דין המומחה בתחום לגבי העניין. לא תמיד הגשת התביעה תהיה כדאית כלכלית וגם לא תמיד האישה תוכל להגיש תביעה כזו. כך למשל בגידה מצידה מבטלת את זכותה להגשת התביעה.

עומדים לפני חלוקת עיזבון? אל תתמודדו עם הדברים לבד

חלוקת עיזבון לאחר מותו של אדם אהוב, לרוב הורה, תהיה עניין לא קל עבור היורשים. כאשר  הושארה צוואה הדברים יכולים להיות ברורים ופשוטים יותר אם כי גם כאן יכולות להתעורר מחלוקות. כך למשל כאשר המנוח מצווה להוריש חלק גדול מן הרכוש לאדם שאינו קרוב משפחה כמו מטפל או שכן. אז פעמים רבות מתעורר החשד שהופעל עליו לחץ בעת עריכת הצוואה או שערך אותה כשכבר לא היה כשיר לכך. אז ניתן להגיש התנגדות לקיום הצוואה בעזרת עו”ד ירושה מומלץ. עורך הדין יכול גם להוביל הליך גישור או מו”מ במהלכו יתקבל פתרון. כאשר החלוקה אינה לפי צוואה אלא לפי חוק הירושה, עורך הדין יכול לסייע באיתור נכסיו של המנוח, טיפול בחובות אם יש ובחלוקת הירושה בהתאם לקרבה המשפחתית.

עו”ד קובי ישראל הוא עו”ד לענייני משפחה בל ניסיון רב הן בגישור והן בייצוג בבית המשפט. לקוחותיו מקבלים טיפול מקצועי בענייניהם ויחס אישי ואמפתי. מוזמנים ליצור קשר.