מקומונט חיפה והקריות

להרוויח שעה נוספת בעבודה בלי להתאמץ – באמצעות אופניים חשמליים

קורקינט חשמלי – בשיא הפקקים האופניים החשמליים מצליחים לחלץ אותנו בכבישי הארץ הצפופים והפקוקים, בפרט במרכז הארץ. בניגוד לכלי רכב ממונעים, האופניים החשמליים מאפשרים לנו להגיע במהירות לעבודה, ללא עיכובים מיותרים של פקקי תנועה, וחיפוש אחר מקום חנייה.

בעידן המודרני שבו אנו חיים, אופניים חשמליות הפכו לפופולאריים ואהודים בכל העולם ובארץ בפרט. ישנם רוכבי אופניים שיש להם אופניים אך רוצים לשדרג אותם ומתלבטים כיצד עליהם לעשות זאת. בדרך כלל ישנן שתי אפשרויות: האחת, לשדרג את האופניים באמצעות הוספת מנוע ובכך יהיה אלמנט של מנוע כפול בעלות של כמה אלפי שקלים. וכן, ההצעה השנייה הייתה לרכוש זוג אופניים חשמליים חדשים עם מנוע כפול בעלות דומה לזו של השדרוג.

כיצד נחליט? לאחר ששמענו את שתי האפשרויות הקיימות, נשארנו מבולבלים ולא נדע מה לעשות. אומנם העלות של שדרוג אופניים חשמליים קיימים עולים כמו קניית חדשים אך זה בגלל מחיר החלקים היקר וכן תשלום על העבודה. אך חשוב לדעת כי כיום, ניתן לרכוש אופניים חשמליים מתקפלים או רגילים עם מנועים כפולים ומהירים יותר ממה שהמנועים הרגילים מפיקים, אך גודלם כפול כמעט משל הרגילים. לכן, כאשר יש צורך בקניית אופניים חשמליים חזקים יותר משמעותית העלות של שדרוג אופניים קיימים למחוזקים הוא כמו רכישת אופניים חדשים מחוזקים. ולכן מומלץ לחשוב היטב לפני שמקבלים החלטה מה כדאי לעשות.

בטרם בוחרים את דגם וסוג אופניים חשמליים בהתאם לצרכים שלנו יש לבדוק ולברר את  מהירות האופניים, יכולת מרחק הנסיעה, קיפול האופניים, משקלם, איכות וסוג הבלמים, תקן הבטיחות של האופניים ועוד. הפרמטר החשוב ביותר לבדיקה – זו הסוללה משום שהיא אחד מהאלמנטים החשובים ביותר המשפיעים על מהירות וטווח הנסיעה. כיום, מרבית האופניים החשמליים מצוידים בסוללת  48V ו 36V. בנוסף אורך חיי הסוללה בדרך כלל הוא בין שנתיים וחצי לשלוש שנים וחצי, ולכן מומלץ לרכוש סוללה שתספיק לטווח נסיעה גדול יותר ממה שאתם צריכים, מכיוון שעם הזמן כוח ההטענה של הסוללה יורד ונשחק עם הזמן.