מקומונט חיפה והקריות

לראשונה בעולם: מלון בוטיק בלב גן החיות בקריית מוצקין

מלון בלב גן החיות. צילום: דוברות עיריית קריית מוצקין

החלטה מכוננת: מלון הבוטיק הראשון בעולם בלב גן החיות ייתן מענה לצרכי אירוח ותיירות וימשוך תיירות פנים לעיר תוך מתן מענה למלונאות עירונית. ראש העיר, חיים צורי: ״החלטת הועדה הינה מכוננת ועתידה להציב את קריית מוצקין על מפת התיירות הבינלאומית, תוך פיתוח מתחם החי פארק ושדרוגו באמצעות אטרקציות תיירותיות משמעותיות. זו כמובן בשורה חשובה ומשמחת״

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה, החליטה לאשר את התוכנית של עיריית קריית מוצקין, לגבי מתחם גן החיות העירוני, מדובר בשינוי ייעוד משטח פארק עירוני, לשטח למבני ציבור ותיירות לאטרקציה תיירותית, תיירות ושטח ציבורי פתוח.

התכנית מציעה שינוי ייעוד במתחם גן החיות הקיים, שטח למבני ציבור ומלון לאטרקציה תיירותית ומלון בקרית מוצקין. גן החיות הקיים משתרע על שטח משמעותי משטח הפארק העירוני.

בגן משתכנים מאות בעלי חיים, והוא משמש כמרכז בילוי שגם מארח עשרות אלפי תלמידים בשנה, המגיעים אליו לסיורים לימודיים. במתחם אושר בית מלון בשטח של כשלושה וחצי דונם שיכלול 65 חדרי אירוח. התוכנית מציעה להגדיל את מספר יחידות האירוח במלון ל- 150 יחידות, בהתאם לבקשת משרד התיירות.

חיים צורי. צילום: דוברות העירייה

לאחר שדנה בהתנגדויות, הודיעה הוועדה : ״הוועדה השתכנעה כי השינוי המבוקש להגדרת ה”חי פארק” והשטח למבני ציבור– כ”אטרקציה תיירותית” יגדיר מחד גיסא באופן מדויק יותר את השימושים הקיימים והמתוכננים בו ויממש את חזון הרשות המקומית ליצירת מוקד לתיירות פנאי ונופש ייחודי אשר יחד עם הוספת ייעוד למלון יהוו אטרקציה תיירותית לתושבי קריית מוצקין בפרט ולתושבי הסביבה בכלל. לאור האמור, הוועדה סבורה כי יש הצדקה תכנונית לאשר את התכנית”.

ראש העיר, חיים צורי, אמר בעקבות החלטת הוועדה: “החלטה מכוננת. מלון הבוטיק הראשון בעולם בלב גן החיות עתידה להציב את קריית מוצקין על מפת התיירות הבינלאומית״.