מקומונט חיפה והקריות

מה אפשר לעשות עם תואר בחשבונאות?

משרד רואי חשבון. תמונה: pexels

אם אתם מתעניינים בתחום החשבונאות ומעוניינים ללמוד את התחום המדובר, אתם בוודאי תוהים באיזה משרות תוכלו להשתלב לאחר שתסיימו ללמוד את התחום. לא מעט אנשים מכריעים לגבי תחום הלימודים שהם ילמדו, בהתאם למשרות שהם יכולים להשתלב בהם בתום הלימודים. על כן, במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות משרות נחשקות שתוכלו להשתלב בהם בתום לימודי חשבונאות.

באיזה תפקידים ניתן לעסוק לאחר לימודי תואר בחשבונאות?

תואר חשבונאות הוא תואר נחשק מאוד שלא מעט אנשים מתעניינים בו. יחד עם זאת, טרם הם בוחרים ללמוד אותו הם תוהים באיזה משרות הם יצליחו להשתלב בתום הלימודים. הנה כמה סוגי משרות שניתן להשתלב בהם בתום לימודים אלה:

ראשית כל, חשוב מאוד לדעת שסטודנטים שבוחרים ללמוד את התואר המדובר, עתידים לעבור מסלול קשה מאוד של לימודים על מנת לזכות בתעודה הנכספת. מדובר על שנות למידה ארוכה, מבחנים, מבחני סיכום, מבחני לשכה ועוד ועל כן, בסוף הדרך האקדמאית ניתן להשתלב במשרות נחשקות:

ראשית כל, עבור התלמידים שבחרו ללכת עד הסוף וקיבלו את התעודה היקרה, קיימת האפשרות לעבוד במשרד רואי חשבון. יש צורך לעבור טרם מתחילים לעבוד במשרד זה שנתיים של התמחות בראיית חשבון בשכר נמוך באופן יחסי אך לאחר מכן האפשרויות פתוחות ורואה חשבון ממוצע העובד במשרד מעין זה יכול להגיע לסכומים גבוהים מאוד מדי חודש בחודש.

אפשרות תעסוקה נוספת לבוגרי תואר בחשבונאות היא להשתלב בחברות שהמטרה שהן היא להעניק ליווי ללקוחות שמעוניינים לקחת משכנתא או לשחזר משכנתא.

אפשרות תעסוקה נוספת עבור בוגרי תואר בחשבונאות היא משרות בתחום הבנקאות והחברות הפיננסיות השונות. מדובר על משרות אטרקטיביות ביותר בקרב בוגרי תארים בחשבונאות וכלכלה.

משרות ניהוליות

בוגרי תואר בחשבונאות יכולים להשתלב במגוון משרות ניהול נחשקות. משרות הניהול יכולות להיות בבתי השקעות, במערכת הבנקאית, בחברות ביטוח ועוד. לרוב בוגרי התואר ישתלבו בהתחלה במשרות ניהול קטנות באופן יחסי, אך ככל שיהיה לכם יותר וותק תהיה להם אפשרות לטפס הלאה במעלה השדרה הניהולית. התואר למעשה מקל על בוגריו להשתלב בתפקידים הדורשים הבנה ניהולית ומרבית הגופים המדוברים יעדיפו לשלב בתפקידי ניהול התחלתיים בוגרים בעלי תואר בחשבונאות על פני בוגרי תארים אחרים.

השתלבות במשרות בהייטק

בוגרי לימוד תואר בחשבונאות יכולים להשתלב לתפקידים שונים בתעשיית הייטק כגון:

חברות הייטק גדולות מחזיקות מחלקת הנהלת חשבונות פנים ארגונים ויש גם חברות אשר מבצעות את הנהלת החשבונות שלהן במיקור חוץ ובמשרות הללו יכולים למעשה להשתלב בוגרי תואר בחשבונאות.

יש ביקוש רב בענף ההייטק לרואי חשבון מוסמכים ועל כן, כל אדם שעוסק בראיית חשבון יכול למצןא את מקומו במשרה נחשקת בחברת הייטק מובילה בתחומה.

רוב חברות ההייטק פועלים בשווקים בינלאומיים וישנן חברות בינלאומיות עם סניפים במדינות שונות ועל כן, יש ביקוש ליועצי מס מנוסים ואיכותיים וזאת בכדי לחסוך בחבות תשלומי מס ולפעול כחוק ועל כן, גם במשרות של יועצי מס בהיבט המדובר יכולים בוגרי התואר להשתלב.

ברוב חברות ההייטק מעסיקים חשב שכר. מדובר על תפקיד יוקרתי ומתגמל אשר רלוונטי בכל ארגון. חשב שכר בחברת הייטק אחראי על משכורות העובדים ועל תחומים נוספים.

משרה נוספת היא ניהול פרויקטים שונים בהייטק בעיקר בתחומים אשר נוגעים לעיסוק של בוגרי התואר המדובר.

חברות הייטק מעסיקות יועצי עסקיים ופיננסיים וכן מגייסות אנשי מקצוע מיומנים לצורך פיתוח עסקי.