מקומונט חיפה והקריות

מה ההבדל בין חקירה רגילה לכלכלית? 

חקירה רגילה הינה חקירה הנצרכת לרוב לצורך חשיפת מת על התנהלות או התנהגות מסוימת של אדם, הכלים המשמשים חוקר פרטי לחקירה זו הם לרוב מעקבים, ציטוטים, ותיעוד הוכחות לביצוע מעשים כאלה או אחרים של האובייקט שכלפיו הוזמנה החקירה מהחוקר הפרטי.

חקירה כלכלית לעומת זאת היא שירות אחר המתבצע על ידי משרד חקירות. חקירה כלכלית מתמקדת באיתור יכולתו הכלכלית של הנבדק והבאת הוכחות קבילות בבית משפט לקיום הרכוש או הנכסים בבעלות הנבדק. 

מי צריך חקירה כלכלית?

כאמור, חקירה כלכלית מתבצעת על ידי משרד חקירות ומוזמנת על ידי בעלי חוב, אלו יכולים להיות בנקים, משרדי עו”ד העוסקים בגביה, חברות פרטיות, מוסדות פיננסים שונים העוסקים במתן אשראי, אנשים פרטיים ועוד. 

חקירה כלכלית מצריכה התמחות מיוחדת בתחום החקירות והמטרה בחקירה הכלכלית היא להביא הוכחות מוצקות וקבילות בבתי משפט לקיום נכסים, תוך שהוכחות אלו מושגות בדרך חוקית. 

מתי צריך חקירה כלכלית? 

לצערנו, ישנם בעלי חוב אשר מתחמקים מתשלום חובם בטענות כי אין ביכולתם לשלם חובות אלו. פה נכנס משרד החקירות המתמחה בחקירה כלכלית לפעולה: בעלי חוב “מקצועיים” משתמשים בדרכים מחוכמות כדי להעלים רכוש ונכסים בבעלותם. דרך להעלמת עובדת בעלות על נכס, רכב עשויה להיות העברת השם של הבעלות על שם אדם אחר, שינוי שם של בעל חשבון בנק מסויים, דרך נוספת הביא הברחה לחו”ל של נכסים ורכוש. שיטות אלו מתוחכמות מאוד ונדרש ידע מקצועי ושיטות פעולה מקצועיות של חוקר פרטי על מנת לאתר את הנכסים, חשבונות הבנק הרכוש של בעל החוב , אותם הוא מנסה להסתיר. 

הוכח חוב אבוד

לעיתים, חקירה כלכלית מביאה לכך שלבעל החוב אכן אין יכולת לשלם את החוב. לתוצאה זו יש תועלת בפני עצמה כאשר מוכח כי החוב אבוד ואין אפשרות לגבותו מהחייב, החוב מוכר לצורכי ניכוי מס הכנסה ומע”מ. ממצאי החקירה במקרה זה מהווים מסמכים נחוצים שיש להציג מול רשות המיסים במטרה להביא לנצל זכויות אלו מול רשות המיסים, ולקבל ניכוי מס.