מקומונט חיפה והקריות

מה הישראלים מעדיפים: בית מלון, צימר או מלון בוטיק?

תמונה: shuttestock

מניתוח הרגלי הנופש והפנאי של משפחות בישראל עולה כי קיימת העדפה לבתי מלון, על פני צימרים או מלונות בוטיק. הסיבות לכך הן רבות ומגוונות כאשר עולה גם כי זוגות המבקשים לצאת לחופשה רומנטית מעדיפים מלון בוטיק או צימר. בתי מלון מקטגוריית מלונות הרשת או מלון דירות למשל מתאימים יותר לחוויית נופש משפחתית. מדובר במלונות רבי-אורחים בו זמנית עם פעילויות ומתקנים הפונים לכלל האורחים, המרחבים במלון, חדרי האוכל והחוויה כולה פונים לקהל משפחתי המוני. אין בכך כמובן שום דבר רע, אך עבור זוגות המחפשים חווית אירוח רומנטית יותר האפשרות של מלון בוטיק למשל היא יותר רלוונטית.

תדירות הנופש

משפחות אשר יוצאות לנופש כמה פעמים בשנה מחפשות לרוב חווית אירוח במלונת הרשת, כאשר משפחות רבות מזמינות חופשה בקונספט של הכל כלול. מלונות בצפון הארץ ומלונות בדרום הארץ כמו למשל באילת, מציעים מגוון אפשרויות אירוח ולינה במלונות רשת רבים, במנעד של מחירים. יש מלונות מאוד יקרים ויש מלונות במחירים שהם מאוד מוזלים ואטרקטיביים. נופש במלון מקטגוריית מלון בוטיק מבוקש כאמור בעיקר בקרב זוגות המבקשים לחגוג את הזוגיות שלהם אחת לשנה בממוצע, כמו גם באירועים ייחודיים לציון כמו הצעת נישואין למשל. צימר מבוקש אף הוא על ידי זוגות כאשר הביקוש לצימר בחתם שנתי הוא גבוה יותר ממלון בוטיק משום שצימר מציע חוויה שהיא פחות יוקרתית ממלון בוטיק. מלונות בירושלים מבוקשים אף הם מבחינה אבסולוטית, אך באופן יחסי משפחות נוטות יותר לנפוש בצפון או בדרום הארץ – בהשוואה לירושלים. מנגד, הביקוש לנופש זוגי מסוג של מלון בוטיק ירושלים הוא גבוה יחסית.

שינויי מגמה

בשנים האחרונות הולכת ותופסת תאוצה הקטגוריה של מלונות בוטיק כאשר יותר ויותר זוגות “מגלים” את האפשרות הזו ומתעניינים בה יותר ויותר. חבילת נופש מקטגוריית מלון בוטיק היא יוקרתית יותר, לרוב יקרה יותר – אך הרבה יותר אקסקלוסיבית. הקהל שמגיע למלונות בוטיק שונה מהקהל שמגיע לצימרים ולמלונות ולכן השיווק הקונספט ככלל פונים אף הם לקהלים שונים.