מקומונט חיפה והקריות

מה המשותף לעיירה פלונסק, פולין ולקריית מוצקין?

פולין. צילום: unsplash

בית הספר בפלונסק עיר הולדתו של דוד בן-גוריון ובית הספר היסודי בקריית מוצקין בפרויקט משותף של מנהיגות בהשראת דוד בן-גוריון. שיאו של הפרויקט הוא סיור וירטואלי של שני בתי הספר בצריף בן-גוריון

למרות המרחק הרב בין בית הספר היסודי בפלונסק, עיר הולדתו של דוד בן-גוריון, שבפולין לבין בית הספר על שם בן-גוריון בקרית מוצקין יש להם עדיין הרבה מן המשותף. שני בתי הספר חברו יחד על מנת ללמד את התלמידים על מנהיגות בהשראת מנהיגותו ופועלו של דוד בן-גוריון.

מזה מספר חודשים ששני בתי הספר לוקחים חלק בפעילות של מרכז משמעו”ת לחיזוק קשרי החינוך בין קריית מוצקין ופולין. התוכנית כוללת למידה משותפת בזום,  בשעורי אנגלית בהם משתתפים תלמידים משני בתי הספר ושמים דגש על מנהיגות, דמותו ופועלו של בן-גוריון. המיזם נערך בשיתוף המנהלות והמורות לאנגלית בשני בתי הספר. גולת הכותרת של התוכנית היא סיור וירטואלי, שיתקיים בצריף בן-גוריון בשדה בוקר. הסיור התקיים בהנחיית צוות המכון למורשת בן-גוריון, ובשיתוף המטה לתרבות יהודית, בתאריך 15.2.21 והשתתפו בו תלמידי שני בתי הספר מפלונסק ומקרית מוצקין. בסיום הסיור נערך שיח קצר על התובנות מהסיור.

במכון למורשת בן-גוריון מקווים שהיכרותם של התלמידים עם דמותו של דוד בן-גוריון תוביל למעורבות חברתית, לקיחת יוזמה ותרומה לקהילה.

ילדים בזום עם פלונסק. צילום: ענבל אדלוביץ
ילדים בשיחה על בן גוריון. צילום: נירית שמש