מקומונט חיפה והקריות

­מימוש וקבלת הזכויות הרפואיות המגיעים לנו

תמונה: freepik

 אז מה זה “זכויות רפואיות” ואיך אנחנו מממשים אותם? ההגדרה של מימוש זכויות רפואיות מתייחסת למקרים בהם אדם סובל ממגבלה פיזית או נפשית מכוון שנפגע או חלה ואז באפשרותו לממש את הזכויות שמגיעות לו עבור הפגיעה או המחלה אל מול הביטוח הלאומי, מס הכנסה או חברות הביטוח ועוד גופים רלוונטים.

אופן המימוש בדרך כלל אינו פשוט ונמשך כמה חודשים עד שנים תלוי במרכבות המקרה, התביעה שאותה הגיש האדם והתנהלות אל מול הרשויות והועדות שלהם.

בישראל ניתנות קצבות חודשיות או שנתיות, מענקים והטבות מס, הנחות בתשלומים לגופי המדינה וטיפול רפואי.

הזכויות ניתנות לנפגעים חולים ונכים הסובלים מקושי בתנהלות היום יום ובמקרים של אובדן כושר השתכרות.

אז איך ממשים זכויות רפואיות בישראל ?

כדי לקצר את התהליך הביוקרטי ולעזור לזכאים לקבל את ההטבות והזכויות שלהם ישנם בשוק עשרות חברות שמציעות בעצם עזרה בהתנהלות בתמורה לתשלום שנקבע מראש בתחילת התהליך.

החברות מעסיקות רופאים מומחים, יועצי מס ומומחים להתנהלות בתהליך הביוקרטי מול רשויות המדינה וחברות הביטוח השונות, חשוב לציין שהידע הנמצא ברשות חברות אלו יכול לעשות את השינוי באם תקבלו פיצוי הולם למקרה שלכם או שתמצאו את עצמכם מתעסקים בתהליך המשך חודשים רבים ונדרשים לעבור ועדות ובדיקות רבות .

קיימת עוד אפשרות והיא לפעול באמצעות עזרתו של עורך דין העוסק בתחום המימוש זכויות רפואיות ודיני עבודה, היתרון של העורך דין הוא בדרך כלל בהתנהלות אל מול הקשיים הביוקרטים אבל קשה לדעת מה באמת עדיף או מה יהיה יותר מוצלח.

אפשר לומר שעורך דין אחד שמנהל את הכל מולכם יהיה עדיף על חברה שבו עובדים רבים ולעיתים תתנהלו מול כמה מהם אבל מצד שני עובד המתעסק רק בתחום שלו הופך למקצועי יותר מאשר כל אדם שמתעסק בכמה תחומים.

ההמלצה שלנו היא לפנות באותם השאלות לכמה חברות\עורכי דין ולנסות ולהבין על פי התשובות אצל מי תהיו במרכז ואצל מי תהיו זבוב על הקיר.