מקומונט חיפה והקריות

מיקרופון עמידה בפני קהל

צילום: ירין נאטור חלבי

אנו נדרשים לעמידה מול קהל בסיטואציות רבות בחיינו- כמנהלים, כמדריכים, כמורים, כסטודנטים ובסיטואציות שונות בחיינו. קורה ולא מעט שדווקא מנהל בכיר שמכיר את התחום ויודע את המקצוע על בוריו- לא מצליל לעבור את החסם ולעמוד מול קהל בצורה שתעביר את המסר.  ברוב המקרים מדובר בחוסר במיומנויות מתאימות. אחת המיומנויות הבולטות מסכמת ביכולת להעביר מסר מדויק מול קהל, בין אם מדובר במסר מילולי או מסר בלתי מילולי- מה שאנחנו מכנים שפת גוף.

 

מי מאתנו לא היה רוצה לעמוד מול הקהל שלו, ולהעביר את דבריו באופן מרתק תוך תקשורת חיובית עם הקהל שמולו ?

התמחות בפרזנטציה ודיבור מקצועי מול קהל היא מיומנות חשובה לכל אדם באופן כללי ולבעלי עסקים ומנהלים בכירים בפרט. מיומנות זו משליכה גם על ביטחון עצמי, כריזמה אישית, אסרטיביות, יכולת ביטוי וכישורי מנהיגות.  דווקא תקופת הקורונה אלצה אותנו לפתח מיומנויות פרזנטציה וטכנולוגיה יותר מתמיד, בה הזום נכנס לחיינו והחליף את ההרצאות הפרונטליות. אמנם הרצאה בזום או בכל כלי אחר ברשת הינה שונה מהרצאה פרונטלית מול קהל חי, אבל גם כאן יש צורך במיומנויות שונות על מנת למקד את הקהל, להשאיר אותו מעוניין ולמשוך אותו להמשיך להקשיב.

היכולת לעמוד מול קהל בביטחון ולהעביר את המסר המדויק באופן מילולי ובאופן לא מילולי אינה שמורה אך ורק למרצים ולמנהלים בכירים. היא רלוונטית וחשובה ביותר לכל עובד בכל דרג שהוא שרוצה להעביר את המסר שלו הלאה, להרשים בידע וביכולות שלו ולפתח הזדמנויות לצמיחה וקידום עסקי. היא רלוונטית ליזמים ובעלי עסקים המעוניינים לגייס משקיעים למיסם שלהם ואת הלקוח הבא שלהם. יכולת עמידה מול קהל הינה יכולת שניתן לפתח ולשפר באופן קבוע והיא כלי שיווקי חשוב ביותר.

 

פחד קהל הוא אחת הסיבות הידועות לחוסר התפתחות מקצועית:

הרבה אנשים, ולא משנה באיזה דרג הם בחברה, חוששים לעמוד מול קהל. פחד קהל הוא פחד שיכול לגרום לאדם המקצועי ביותר להעביר מצגת לא ברורה בצורה לא מקצועית והוא אף יכול לשתק לגמרי. שיפור יכולות הפרזנטציה ופיתוח מיומנויות של הצגה עצמית ועמידה מול קהל ניתנות ללמידה ולרכישה.

בהעברת הרצאה, קצרה או ארוכה מול קהל מצומצם או נרחב, באופן פרונטלי או מול צופים בזום לא מספיק לדעת את החומר ולדקלם אותו אל מול הקהל הצופה. יש צורך לדעת כיצד להעביר הצגה עצמית ולהציג את המידע בצורה ממוקדת ונכונה. כמו כן חשוב ללמוד כיצד לדייק את המסר בצורה מעניינת שתשמר את ההקשבה של הצופה ותעורר את הסקרנות שלו.

חשוב לזכור שעמידה מול קהל ויכולת ההצגה והרצאה היא לא רק מילולית ולכן יש ללמוד כיצד להתמודד עם פחד קהל, לעמוד בביטחון מלא מולו ולהשתמש בשפת הגוף ככלי מקדם ולא מעכב.

 

היבא חלבי, יועצת לניהול ואסטרטגיה, ובעלת חברת WEWIN– ייעוץ ניהולי לעסקים וארגונים.

לפרטים והרשמה לתוכנית: https://bit.ly/3rqyHmp