מקומונט חיפה והקריות

מפגש מרגש של דיירי אקים חיפה בבית משפחת חלל צה”ל

מימי שוקרון ודיירי אקים חיפה. צילום: עדי גלעד אסולין, אקים חיפה

דיירי אקים חיפה התארחו בבית משפחת שוקרון, ששכלו את בנם דוד ז”ל לפני 5 שנים למשתה פורים חגיגי ומאושר.

אמש הגיעו כ-40 דיירים מעמותת אקים חיפה לביתה של מימי שוקרון שבשכונת נאות פרס, אמו של רס”ן דוד שוקרון ז”ל, שנפטר לפני כחמש שנים בגיל 32 בלבד, לאחר מאבק במחלה קשה, בעת שירותו הצבאי כקצין ביחידת המבצעים המיוחדים. “מהיום הראשון שזכה לקבל משכורת, דוד כל הזמן רצה לתרום. אחיותיו והוא חונכו תמיד לדאוג לכלל האוכלוסייה. לפני שנה, בפורים, חשבתי מה דוד היה רוצה שאעשה, הרי הוא לא כאן לשאול אותו.

באחד הלילות עלתה לי המחשבה להעניק ל-40 דיירים מאקים חיפה משלוח מנות מפנק ומיוחד, ואז גם ביקרתי בחלק מהדירות שלהם. לכן, השנה החלטתי לעשות להם משתה פורים ולשמח אותם עוד יותר. הבטחתי להמשיך את דרכו של דוד, שהיה איש צבא נדיר, ואני מקווה שהוא מסתכל מלמעלה וגאה בי. לא היו לי הרבה סיבות לשמוח בשנים האחרונות, אבל מה שחוויתי אתמול – זה אושר אמיתי”, מספרת מימי שוקרון.

במסגרת האירוע, התנדב הקומיקאי יוסי וידר לשעשע את עשרות הדיירים והרכזות שהגיעו עמם ולימד אותם לחקות אנשים מפורסמים. ורדה אור ונונו, רכזת דירת ורדיה של אקים חיפה, מציינת כי “זכינו בחוויה עוצמתית, הכרנו משפחה מקסימה ומדהימה שכיבדה וקיבלה אותנו מכל הלב והנשמה. מעודד שיש אנשים כאלו שפותחים את ליבם. אני מודה על הזכות להיות חלק מזכרו של דוד ז”ל, זה מקום בו העצב והשמחה יכולים לדור להם יחד מבלי שאף אחד לא ירים גבה, מקום בו אפשר לדבר ולהתגעגע, לשמוע את האחר ולהבין את כאבו. טוב שכזה, סופו שיתפזר ויאיר בכל העולם. אני מקווה כי נמשיך במסורת הנפלאה הזו”, אמרה, בשם הדיירים – לופו, לינה, צילה, יהודה ודני. ישראל בור הלוי, 43, דייר בדירה בקהילה של עמותת אקים חיפה, מוסיף: “הרגשתי מעולה ונהדר, איך שהם קיבלו אותנו. נתתי להם שתילים לבית, שמחתי איתם ורקדנו”.

עמותת אקים חיפה שומרת על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות, מעניקה להם שירותי חינוך וטיפול במטרה להובילם למיצוי מלא של יכולותיהם ולהשתלבות מלאה בקהילה. תכניות העמותה מזה 70 שנה ומעלה לחינוך וטיפול שינתה את חייהם של עשרות אלפי ילדים, בוגרים ומזדקנים עם מוגבלות, כמו גם את חייהם של בני משפחתם, באזור חיפה. העמותה מפעילה מערך דיור, בית ספר לחינוך מיוחד, מרכז יום לבוגרים, מועדון חברתי ופעילויות נוספות, שמובילות לביטוי עצמי, בחירה חופשית ומימוש יכולותיו של האדם בקהילה בה הוא חי כאזרח התורם לחברה.