מקומונט חיפה והקריות

מפיגים את הבדידות | יוזמה של אינטל ומשרד הרווחה: פעילות חברתית דיגיטלית מותאמת לקשישים תאפשר להתחבר לשיחת וידאו עם בני המשפחה – בלחיצת כפתור

פלטפורמה דיגיטלית חברתית חדשה, שנבנתה בשיתוף עם משרד הרווחה, סלקום ומשי טכנולוגיות, תחולק לכ-350 קשישים בחיפה, טירת הכרמל וישובים ערביים במ.א.זבולון

התפשטות וירוס הקורונה והנחיות משרד הבריאות שהגיעו בעקבותיה צפויות להביא לכך אזרחים ותיקים רבים בישראל נשארו בגפם וגם ימשיכו ככל הנראה גם לאחר ההנחיות לחזרה לשיגרת קורונה. אינטל ומשרד הרווחה מודיעים כי כ- 350 קשישים יחוברו בחודש הקרוב במחוז חיפה למערכת המאפשרת חיבור לפעילות חברתית באמצעות שיחת וידאו בלחיצת כפתור, זאת לאחר שבפסח האחרון חוברו כ- 500 קשישים מדרום הארץ למערכת.

הצורך בהפגת בדידות של אזרחים ותיקים עלה בשל העובדה ששלל האפליקציות המאפשרות שיחות וידאו חיות הינן פיתרון קשה ליישום עבורם, בין אם בשל חוסר אוריינטציה טכנולוגית או בשל העובדה שהם פשוט לא מצוידים במכשירים התומכים בטכנולוגיות הללו. במשרד הרווחה שמעו מאזרחים ותיקים רבים על המצוקה ופנו לחברת אינטל ישראל בכדי שתנסה למצוא פתרון. מתנדבי אינטל פיתחו פלטפורמה דיגיטלית המאפשרת להתחבר לשיחת וידאו עם בני משפחתם ועם חבריהם מהמועדון החברתי – בלחיצת כפתור.

כשאי אפשר להיפגש כמו פעם, לפחות שיוכלו להתחבר מרחוק. צילום: דוברות

הפלטפורמה הדיגיטלית מורכבת ממערכת חכמה שקיבלה את השם מערכת “מחוברים”, המאפשרת חיבור לשיחת וידאו בלחיצת כפתור. היא מבוססת על טאבלט שעבר תהליך של ‘חדשנות הפוכה’ במסגרתו הוסרו ממנו פונקציות מיותרות בכדי לא לבלבל את האזרחים הותיקים. כל שצריך האזרח הותיק  לעשות הוא לחבר את המערכת  לחשמל. כאשר אחד מבני משפחתו או מפעיל המועדון מנסה להתקשר אליו באמצעות אפליקציית שיחות וידאו, לחיצה אחת על כפתור ההפעלה, שהודפס במדפסת תלת ממד, מחברת אותו מיידית לשיחה.

גם חברת סלקום לקחה חלק בפרויקט המרגש וסיפקה בתרומה כרטיסי SIM הכוללים אינטרנט בלתי מוגבל לשנה ומערכת ניהול. חברת משי טכנולוגיות תמכה בהרכבת המוצר ומשרד הרווחה מבסס את עבודת השטח במועדונים החברתיים לתת שרותים אלו באמצעות המערכת

כ-350 אזרחים ותיקים מחיפה, טירת כרמל והישובים בערביים במ.א. זבולון, יוכלו ליהנות בקרוב מהפתרון הייחודי. מתנדבים מהקהילה ועובדי שירותי הרווחה יחלקו להם את המכשירים לביתם.  מלבד הפגת הבדידות בתקופת הבידוד הכפוי בשל הקורונה, הפיתוח יאפשר לקשישים להשתתף לאורך כל השנה בפעילויות חברתיות בזמן אמת, שיועברו ע”י מדריכים מקצועיים ורכזים חברתיים המוכשרים לכך בימים אלו.

צילום: יח”צ

“התכנית מאפשרת לאזרחים הוותיקים הנמצאים בבידוד או סובלים מבדידות בביתם עקב מצב החירום הנוכחי, להתחבר לחבריהם אותם הם מכירים מסביבתם הטבעית במועדון החברתי ובמרכז היום, ולהמשיך ככל שניתן בסדר יומם, באופן ששומר על בריאותם ועומד בכללי משרד הבריאות”, אומרת אורנה עמוס, מפקחת במשרד הרווחה שהופקדה על שיתוף הפעולה עם חברת אינטל. “ניתן להעביר שם בלייב פעילויות חברתיות המאפשרות מעורבות והתחברות חברתית חיה, הפוטנציאל של המכשיר הזה הוא אדיר בימי שגרה עבור אנשים המרותקים לביתם ולא יכולים להגיע לפעילות במועדון או במרכז היום”.

נדב אמסלם, סמנכל אגף הלקוחות העסקיים בסלקום שהוביל את שיתוף הפעולה מציין, כי אנחנו רואים שימושים הולכים וגדלים באפליקציות של שיחות הוידיאו, בשל הצורך האדיר של הציבור להיות בקשר ובשל כך הענקנו ללקוחותינו הפרטיים הטבת שימוש בסקייפ ובזום ללא עלות. במסגרת הפרוייקט לסיוע לקשישים הטמענו בכל אחד מהטבלטים סים שיעניק גלישה ללא עלות למשך שנה ובכך יוכלו לעשות שימוש בטאבלט ולא להיות לבד בליל הסדר.

מהנהלת אינטל ישראל נמסר: “בכל השנה אינטל מעודדת את עובדיה להתנדב ולתרום לקהילה באמצעות חדשנות טכנולוגית.   מדובר בפיילוט ייחודי שנולד בתקופת משבר הקורונה אנחנו גאים בעובדים המתנדבים שהצליחו לתמוך במציאת פתרון טכנולוגי איכותי ונגיש בזמן קצר שמאפשר למאות קשישים  להמשיך להרגיש חלק מהקהילה “.