מקומונט חיפה והקריות

משאבות כיבוי אש

כיבוי אש

משאבת כיבוי אש היא מכשיר השואב כמויות גדולות של מים לכיבוי אש. המים מסופקים מגוף מים, כמו נהר, אגם או אוקיינוס, או ממקור מים חיצוני, כמו כבאית.

השימוש המוקדם ביותר הידוע למונח “משאבת כיבוי אש” היה בשנת 1829 כדי לתאר את התהליך עתיר העבודה הידנית של העברת מים לזירת חירום על ידי שאיבתם עם דליים ונשיאתם בקומקומים.

משאבת האש הראשונה המוצלחת ועדיין בשימוש בקיטור הומצאה על ידי ג’ון אריקסון בשנת 1872. היא שימשה בשריפה הגדולה של רציפי לונדון כדי להילחם בשריפות בים וביבשה.

משאבת כיבוי אש היא סוג של ציוד כיבוי אש שיכול לספק כמויות גדולות של מים לכיבוי שריפה

המשאבה מותקנת בדרך כלל ליד זירת השריפה ועשויה לשמש לאספקת מים לחלקי ציוד אחרים הקרובים יותר ללהבות בפועל.

משאבות כיבוי משתמשות בבנזין או בסולר כמקור הכוח שלהן. בעת שימוש בבנזין, המנוע חייב לפעול כל הזמן על מנת שהמשאבה תפעל. משאבות המונעות בדיזל יכולות להפעיל את ערכת הסוללות שלהן למשך עד 12 שעות מבלי להיות מחוברות למקור מתח חיצוני.

מטרת משאבת כיבוי אש היא לספק מים בלחץ גבוה יותר מהראש הסטטי הזמין ממערכת מים בודדת. משאבת כיבוי אש משמשת בדרך כלל כאשר יש צורך בלחץ מים גבוה לכיבוי שריפות, או כדי לספק זרימה נאותה למערכות ספרינקלרים וסוגים אחרים של מערכות הגנה אוטומטיות מפני אש.

משאבת כיבוי אש יכולה להיות מופעלת על ידי מנוע דיזל או מנוע חשמלי. מקור הכוח וסוג המשאבה קובעים את השימוש בה. לדוגמה, משאבת כיבוי אש המונעת בסולר משמשת בדרך כלל באזורים כפריים שבהם חשמל עשוי להיות לא זמין, בעוד משאבה חשמלית עשויה להתאים יותר לאזור עירוני.

משאבות כיבוי הן חלק חשוב בכיבוי האש

הם משמשים לשאיבת מים ממקור המים הקרוב למקום בו הם נחוצים ביותר. למשאבות כיבוי יש מגוון יישומים, וניתן למצוא אותן בסוגים רבים ושונים של מבנים.

המשאבה ממוקמת בדרך כלל בקומת הקרקע ליד מקור מים, כגון אגם, נהר או באר. לאחר מכן מחברים את הצינור לברז הכיבוי הקרוב ומורחבים עד לקומה העליונה של הבניין. כאשר היא מופעלת, משאבה מסוג זה יכולה לייצר עד 10 גלונים לדקה (GPM) של לחץ למרחקים של עד 500 רגל ממקור המים שלה.

משאבות משמשות בבניינים עם מערכות ספרינקלרים ובבניינים רבי קומות שאין בהם ספרינקלרים מכיוון שלעיתים קרובות הם יקרים מדי עבור מבנים קטנים יותר. משאבות מספקות גם מערכת גיבוי למקרים של כשל במערכות ספרינקלרים או אם אין מערכת ספרינקלרים כלל בבניין.