מקומונט חיפה והקריות

נוער ישראלי בונה עתיד

בונים עתיד משותף. צילום: דוברות

התיכון הממלכתי “אליאנס-כל ישראל חברים” והישיבה התיכונית “יבנה” בחיפה פתחו הבוקר (יום ה’) יום שיח משותף, שמטרתו לחזק את החיבורים בין חילונים לדתיים בחברה הישראלית.

במהלך ימי הפעילות, שהחלו כאמור היום, יתקיימו מעגלי שיח בשולחנות עגולים, סביבם ישבו בני ובנות נוער משני בתי הספר, יספרו על עצמם, יחפשו את המכנה המשותף וידונו בתפיסות עולם ובתפקידם של בני הנוער בבניית העתיד של החברה הישראלית. השיח הקבוצתי ייעשה באמצעות מספר ערכים מובילים: כל תלמיד יסביר את דעתו ולא יכוון דבריו נגד האחר, כולם שווים במעגל וזכותם לומר את דעתם מבלי לחשוש, והערך השלישי-הקשבה. בסוף הדיון התלמידים יציגו במליאה את הנושאים שלגביהם היו הסכמות ואת הנושאים השנויים במחלוקת.

בשלב הבא התלמידים יתבקשו לתאר איך הם רואים את העתיד שלהם בסיום בית הספר, וכן כיצד הם היו רוצים לראות את מדינת ישראל בעקבות השבעה באוקטובר. בסיום, יציגו התלמידים רעיונות ומשימות משותפות שהם רוצים לקחת על עצמם כדי להגשים את החזון המשותף שיצרו.

רם שמואלי, מנהל תיכון אליאנס: “אנו גרים מעבר לרחוב ולא נפגשים, למרות שיש לנו הווה ועתיד משותפים. בשיחה שהתקיימה בין ראש ישיבת יבנה, הרב יאיר הרשקוביץ, לביני החלטנו לעשות מעשה ולחבר בין התלמידים כבר עכשיו”.

הרב יאיר הרשקוביץ, ראש ישיבת יבנה הוסיף: ” זהו חיבוק מרגש שוודאי יביא לברכה גדולה. כולנו עם אחד! אחים שיכולים להיפגש גם לפני ואחרי השירות המשותף בצבא, בלחימה באויב”.