מקומונט חיפה והקריות

ניווט ימי מסורתי בסירת קטמרן, סירת מפרש או מפרשית

צילום: pixabay

איפה הסירה שלך?

כיצד לנווט לאן שאתה רוצה להגיע

זה רק עניין של זיהוי המיקום והיעד שלך, ואז קביעת כיוון המצפן המתאים בין שני המקומות. הגדר את המצפן של הסירה שלך כך שיתאים למיסוב, ואתה מוכן לצאת לדרך( היו איזכורים בחדשות על כך) .

ניווט ימי אלקטרוני

חדשות חולון –  הודות לטכנולוגיה המודרנית, ניווט עם GPS/צ’רטפלטר מודרני הוא קל ופשוט. אתה יכול להעלות מפה אלקטרונית (אם כי יורדי הים תמיד מתייחסים למפות שלהם כאל “תרשימים”), המציגה את המיקום שלך בזמן אמת, מהירות וכיוון הנסיעה שלך ועוד. איתור המיקום שלך הוא פשוט כמו חיפוש אחר סמל הסירה ו/או קואורדינטות GPS על המסך. כדי להגיע מנקודה “A” לנקודה “B”, כל מה שתצטרך לעשות הוא ליצור נקודת ציון( זה היה בחדשות) .

נוסיף שזה לא חדשות שהדבר החשוב ביותר ביצירת נקודות ציון ומסלולים ולאחר מכן ניווט אליהם הוא להסתכל מקרוב על התרשים, ולוודא שלא תנסה לעבור שום מכשול גדול.

סירת קטמרן, סירת מפרש או מפרשית איך לשייט אותן בצורה הטובה ביותר?

קראו את הבלוג של השייט המומחה שלנו:

הנה כמה דברים שאני עובד עליהם כדי לבנות ביטחון עצמי במהירות:

 לדעת איך הסירה שלך מתמודדת – לקחת את ההגה לידיים

עוד היה בזמנו בחדשות שאנחנו מתחילים בהתרגשות עם הסירה. נסו לצאת למים בימים פחות עמוסים עם רוחות מינימליות וגאות רפה. קבל תחושה כיצד הסירה שלך זזה ומגיבה, קח אותה מסביב לבלוק ובעט בפגושים! הוסף מהירות, עצירה, חזור לאחור, ושם לב איך הסירה מגיבה בזמן שאתה מתמרן ליד ההגה. תופתע כמה מהר תהיה לך שליטה על תנועת הסירה שלך.

הבנה כיצד לקרוא תרשים ולהשתמש ב-GPS ובתרשימי עומק.

 

הבנה של חיוביות יורדי הים, כולם בשביל אחד
בטח גם שמעתם בחדשות שדרכי המים מלאים בשייטים ידידותיים, רק תחשוב על כמה פעמים מישהו נופף כשעברתם ליד. ככל שיש הערכה משותפת לאורח החיים הפנטסטי הזה בשייט, ישנה הערכה גדולה יותר לשייט בצורה נכונה ובטוחה .

טיפים לטיפול בסירה, סירת קטמרן, סירת מפרש או מפרשית

גם היה תזכורת בחדשות שבין אם זה אמצע הקיץ או החלק הקריר ביותר של החורף – וגם כאשר קר מכדי לעלות למים בחלקים מסוימים של המדינה – כל זמן הוא זמן אידיאלי לתרגל ולשפר את כישורי הטיפול בסירה שלך. ידע הוא כוח, אחרי הכל. עקוב אחר ששת הטיפים לטיפול בסירה כדי להבטיח חוויה חיובית ומוצלחת. דע להתמודד עם הגלים הידידותיים האלה בכל פעם שאתה מוצא את עצמך על המים.

הירשם לקורסי בטיחות והדרכה בשייט

כמו כן הוזכר בחדשות ראש העין שרוב המדינות דורשות מבעלי סירות ולמפעילים יש סוג כלשהו של הכשרה חינוכית רשמית או אפילו רישיון שייט . אם עדיין לא עשית זאת, הירשם להדרכה, הניתנת על ידי משמר החופים האמריקאי וארגונים מהשורה הראשונה שתמצא ברשימה שלנו בדף קורסים, חינוך והדרכה בנושא בטיחות בסירות .

חלק מהקורסים הם מקוונים, בעוד שאחרים הם באופן אישי. אם אתה רוצה להתחיל מיד, אתה יכול גם ללמוד כמה מהמדריכים שלנו לטיפול בסירות שלב אחר שלב .

אנו מכסים את כל היסודות:

גרירה וגרירה של הסירה שלך אל הרמפה

שיגור הסירה שלך

נהיגה בסירה שלך

עגינה

ואפילו להעמיס את הסירה שלך בחזרה על הנגרר שלך.

איך לשייט סירת קטמרן, סירת מפרש או מפרשית?

תרגל את כישורי הניווט שלך

חדשות שייט – אם יש חוף מבודד שמתה לעגון ממנו , תכנן את המסלול שלך עכשיו. בדרך זו, תהיו בטוחים אפילו יותר כשתסירו את הקווים. בדוק גם את התרשימים הימיים שלך, או באפליקציית ניווט ימית , עבור עומקי מים, מכשולים שקועים או קשיים פוטנציאליים אחרים בדרך.

 

בטיחות מעל הכל בדוק שוב את הציוד המשולב שלך על סירת קטמרן, סירת מפרש או מפרשית

עוד היה בחדשות שהתחל עם חליפות הצלה. זה הזמן להבטיח שהאבזמים והתפרים יהיו שלמים, ושגם למכשירי הציפה אין חורים. וודא גם שהילדים שלך לא צמחו מעל מעילי ההצלה שהם השתמשו בהם גם בקיץ האחרון – יש לנו מדריך שלם שיעזור לך, ראה מעילי הצלה, אפודים ו-PFDs: כיצד לבחור את ההתאמה הנכונה ( היה בחדשות).

 למד את קשרי השייט שלך בסירת קטמרן, סירת מפרש או מפרשית

למד את קשרי השייט שלך לקשור את עצמך בקשרים זה דבר טוב במקרה הזה. האם אתה יכול להבחין בין תקלה לקליעת ציפורן? קח קצת זמן כדי להכיר את כל קשרי השיט הבסיסיים – בדוק את ההוראות המפורטות שלנו כאן . לאחר מכן, שמור על תור פנוי ליד הטלוויזיה או הכיסא האהוב עליך כדי להבטיח שתמשיך להתאמן(  היה מוזכר בחדשות קיבוצים ).

בקשו עצה מהמומחים שלנו, או משייטים מנוסים לגבי איך לשייט סירת קטמרן, סירת מפרש או מפרשית?

אחרון חביב, בקש עזרה ספציפית כדי לשפר את כישורי הטיפול בסירה שלך – ועשה זאת הרבה לפני השקת השייט הראשון שלך.

עוד מהחדשות קריות  – האם יש חבר שתמיד נראה שהוא יודע מה לעשות? או אולי חברך או בני משפחתך ששייטים כבר שנים, יוכלו להראות לך את החבלים? מה דעתך על הסוחר שמכר לך את הסירה שלך – האם הוא או היא עודדו אותך לפנות בשאלות? נצל את האנשים בעלי הידע האלה עכשיו, כדי להפוך לאחד מהם בעצמך. אל תתביישו להתייעץ ולבקש עצות במידת הצורך. סירת קטמרן, סירת מפרש או מפרשית הן דומות בתפעולן אך לא זהות. זכרו זאת והתייעצו עם בעלי ניסיון מתאים.

סירת מפרשית

הוזכר גם בחדשות נתניה שמפרשית הינה סירה קטנה יחסית, או בשמה המוכר יותר, סירת מפרש. סירה זו היא קטנת מימדיים והיא משתמשת באננרגיית הרוח לתנועה.

סוגי מפרשיות, פעילויות ושימושים

עוד היה בחדשות רעננה שסירות מפרש נוסעות על קליפות שונות, הנבדלות במספרן הכולל של הקליפות ובצורתן. שלושת סוגי הספינה הבסיסיים כוללים:

מונוהולים

וזה היה גם בחדשות רמת גן שלמונוהולים יש גוף אחד אבל זה לא עושה את כולם אותו הדבר. למרכבי מונו-הוללים מסורתיים עשויים להיות שילים מלאים (נטל כבד מכוסה העובר לאורך החלק התחתון של הספינה), שילים חתוכים (בדומה למלא, אך קדמת הרגל חתוכה ומאפשרת לסירה יכולת תמרון רבה יותר במקומות צפופים) או מוברגות על קליעי סנפיר שעשויים להיות בהם נורה בתחתית עבור נטל נוסף כדי לשמור על יציבות הכלי.

היה גם בחדשות מודיעין שמונו-הולים יכולים להיות גם עם קליל נדנדה, לוח פגיון או לוח מרכז שנסוג אל תוספת בגוף עצמו. כשהקיל או הקרש למעלה, הסירה יכולה להיכנס למים רדודים ולנסוע מהר יותר במורד הרוח. כשהקליל למטה, כלי השיט עוקב טוב יותר במעלה הרוח נציין שזאת עובדה שהועלתה באתר חדשות כפר סבא.

סירות מונו-הולות קטנות כמו סירות שייט, עשויות להיות עם גופי הקצעה רדודים שיכולים לגלוש מעל גל. לבסוף, מונו-הולים יכולים גם לסכל תוספות (בדרך כלל עשויות מסיבי פחמן) כשהגוף עצמו יוצא מהמים כאשר המהירות המינימלית מושגת.

קטמרנים

עוד היה בחדשות פתח תקווה שלקטמרנים יש 2 קליפות עם סיפון או טרמפולינה ביניהם. קטמרנים גדולים הפכו פופולריים בשימוש בצ’רטר מכיוון שהם מציעים יותר שטח פנים וסיפון ותנועה קלה יותר לגרום פחות מחלת ים. לקטמרנים קטנים יש בדרך כלל רק טרמפולינה בין הגופים והם עושים חווויות שייט מהנות( היה בחדשות רחובות ).

מכיוון שלקטמרנים אין קישים עמוקים וכבדים, הם נוטים להפליג מהר יותר מהרוח. קטמרנים נעשו פופולריים על ידי מירוצי גביע אמריקה והם נפוצים בשימוש כללי בשיוט.

טרימרנים

נציין עובדה שהועלתה באתר חדשות כפר סבא  שלטרימרנים 3 קליפות: גוף ראשי ושני אמס (קליפות צד המשמשות ליציבות). בחלק מהטרימרנים, הזרועות שמחזיקות את האמאס יכולות להתקפל פנימה, מה שהופך את הטרימרן לצר יותר ובמקרים מסוימים ניתן לגרור. טרימרנות שיוט גדולות זוכות לפופולריות מכיוון שהן שייטים יציבים ומהירים ( צויין ב חדשות חולון).