מקומונט חיפה והקריות

עולם מציאת העבודה אחרי הקורונה

התפרצות נגיף הקורונה האיצה תהליכים שונים בעולם העבודה ושינתה את המציאות עבור עובדים, מנהלים ומחפשי עבודה. עולם העבודה אחרי משבר הקורונה השתנה באופן משמעותי, חשוב לזכור כי בעקבות הסגרים הממושכים השכירים יצאו לחל”ת ממושך או שהם פוטרו ממקום עבודתם, ובארגונים רבים החלו ליישם מודלים חדשים ועדכניים לעבודה, למשל עבודה היברידית ועבודה מרחוק. משבר הקורונה השפיע גם על תחום חיפוש העבודה, מבחינות רבות עליהן נרחיב בהמשך הכתבה.

יש לציין כי במוסדות להשכלה גבוהה אימצו תוך זמן קצר מודלים עדכניים להוראה גם במצבי משבר,  הסטודנטים החלו ללמוד מהבית באמצעות זום ואמצעים טכנולוגיים נוספים, ובהמשך הם החלו ללמוד בשיטת המודל ההיברידי, כלומר חלק מהלימודים מהבית וחלק מהשיעורים מתקיימים במכללה או באוניברסיטה. גם בארגונים הגדולים, ובמיוחד בהייטק, הבינו כי עליהם לאמץ מודל חדש של עבודה, ובפועל לא מעט מהמעסיקים גילו כי המעבר לעבודה מהבית שיפר את ביצועי החברה והגדיל את הרווחים. 

מה השתנה בתחום חיפוש העבודה בגלל הקורונה?

משבר הקורונה שינה לחלוטין את תהליכי גיוס העובדים החדשים בכל החברות ובעיקר בהייטק. כיום, כדי למצוא עבודה ניתן לחפש משרות פתוחות בלוחות דרושים באינטרנט, ורבים גם שולחים קורות חיים לחברות ההשמה. במאגרים של חברות ההשמה יש מגוון משרות לאיוש מיידי, אך אפשר לחפש עבודה גם באתרים של חברות גדולות ומובילות במשק.

כדאי לדעת כי תהליכי המיון והסינון הראשוניים נעשים כיום מרחוק ובעזרת עזרים טכנולוגיים, כמו ראיון מועמדים באמצעות זום, SKYPE וכדומה. יחד עם זאת, יש להתייחס גם לשינוי בתהליכי חיפוש העבודה אצל המועמדים. משבר הקורונה גרם לרבים מהשכירים לחשב מסלול מחדש, חשוב לזכור כי שכירים רבים איבדו את מקום עבודתם בגלל גלי הפיטורים בחברות השונות, ואחרים יצאו לחל”ת שגרם להם להרהר בנושאי קריירה ולהחליט על שינוי תעסוקתי.

מה המצב בהייטק?

ההייטק הישראלי נחשב למנוע הצמיחה של הכלכלה והמשק, רבים רוצים לעבוד רק בהייטק בגלל התנאים המעולים והמפנקים. רוב חברות ההייטק צלחו יחסית בקלות את משבר הקורונה והמעבר לעבודה מהבית היה מהיר וקל עבור העובדים והמנהלים. ענף ההייטק המשיך לצמוח בקצב מואץ גם בתקופת הקורונה, חברות רבות המשיכו לגייס עובדים חדשים, ומבט מהיר בלוחות הדרושים להייטק מגלה כי יש עדיין מחסור גדול בעובדים.

כתוצאה ממשבר הקורונה רבים מהישראלים החליטו כי ברצונם לעבוד בהייטק. הסיבות לכך מגוונות, בין היתר היציבות התעסוקתית בהייטק למרות המשבר גרמה לרבים להבין כי כדאי לעשות הסבה מקצועית ולהשתלב בעבודה בתחום זה. בנוסף על זאת, לא מעט צעירים הבינו עקב משבר הקורונה כי הם רוצים לעבוד מהבית ולא להגיע למשרד, לכן עבודה בהייטק מתאימה להם, אך כיום המעסיקים החלו לדרוש מהעובדים להגיע גם למשרד, כלומר לעבוד לפי המודל ההיברידי.

איך לחפש עבודה?

חיפוש עבודה אחרי משבר הקורונה שונה מהאופן בו חיפשנו עבודה לפני התפרצות הנגיף. כיום, כדי לחפש עבודה עלינו להיות יותר אקטיביים ולחפש הזדמנויות המתאימות לקריירה שאנו רוצים להשיג. ניתן לחפש עבודה בלוחות הדרושים המתפרסמים ברשת, אפשר לשלוח קורות חיים לחברות ההשמה ובעידן הרשתות החברתיות כדאי להקפיד על נטוורקינג ולקבל עזרה מקרובי משפחה, מחברים ומקולגות כדי למצוא את העבודה הבאה המתאימה ביותר עבורנו.

כדאי לחפש עבודה גם באמצעות כניסה ישירה לאתרים של המעסיקים השונים במשק. אם רוצים לפתח קריירה בחברות גדולות ובארגונים המובילים כדאי לגלוש לאתר של החברה ולחפש משרות פתוחות בעמוד דרושים, כך לדוגמה ניתן למצוא עבודה מאתגרת, מעניינת ומתגמלת בחברות ובתאגידים מובילים כמו קבוצת שטראוס מים וארגונים אחרים.