מקומונט חיפה והקריות

עיצוב מטבחים למשפחות עם ילדים קטנים

יש כמה וכמה דברים שחשוב מאוד להקפיד עליהם כאשר אנחנו מדברים על תכנון ועיצוב מטבחים עבור משפחות עם ילדים קטנים בבית. לעתים אנו לא חושבים על הדברים הללו, והדבר עלול להביא לתאונות, פגיעות וחוסר נוחות של בני הבית. ככל שתתאימו את המטבח עבור הקטנטנים כך תכניסו אותם יותר למטבח, לבילוי ושהייה משותפת של בני הבית בו.

עדינות לעומת פרקטיות

לעתים מטבחים ודלתות פנים משולבים באלמנטים מאוד עדינות כמו ידיות דקות, גימורים דקים או כפתורים לחיצים רגישים. ככל שאנו רוצים להתאים את המטבח לשהייה של ילדים קטנים בו – הרי שההמלצה היא לשלב בו כמה שפחות פריטים רגישים ועדינים. יש למצוא את האיזון בין השניים ולעתים כדאי מאוד להתפשר ולותר על ידיות מעוצבות עדינות ולהחליפן בידיות מאסיביות יותר וקשיחות.

צילום: PIXABAY

פינות עגולות

חשוב מאוד ששולחן האוכל, פינות משטחי העבודה וכל פינה אחרת שיש במטבח – תהיה מעוגלת ולא מחודדת. פינות של 90 מעלות מסוכנות עבור ילדים קטנים ולכן העדיפו פינות מעוגלות. הדבר לא גורע מהאסתטיות ומרמת הגימור של המטבח כולו, אלא דורש רק שילובים נכונים ושימת לב טכנית לפרט החשוב הזה כאשר מזמינים ריהוט למטבח או שיש למשל.

מגירות חכמות

ניתן בקלות לשלב במטבחים מעצורים במגירות, על מנת למנוע טריקת המגירות על אצבעות הילד. ניתן גם לשלב מגירות חכמות אשר לא מאפשרות ניתוק של המגירה הפנימית מהמסילה, ונפילת הציוד המאוחסן שבה על גופו של הילד. כדאי גם לשלב מעצורים בדלתות, כמו למשל באם קיימת דלת מעבר מהמטבח אל המרפסת או מהמטבח אל הגינה. ניתן לשלב מעצורים מעוצבים ופרקטיים שיימנעו תאונות, ולכן אל תוותרו על התוספת הזו.

ובדיוק כמו מנגנוני ההגנה שניתן לשלב עבור מטבחים – כדאי מאוד ליישם זאת גם עבור דלתות פנים אצלכם בבית. כך למשל, דלתות פנים בעלות מנגנון בטיחות המונע טריקה הן חיוניות מאוד לבית עם ילדים קטנים.