מקומונט חיפה והקריות

עיר אוכלת יושביה: הזמינה משלוח פיצה – בעל העסק קיבל קנס

פיצריה (למצולם אין קשר לנאמר בכתבה). צילום: גוסטבו גרסיה

לקוחה הזמינה בטלפון פיצה, כאשר הגיעה לאסוף את הפיצה מעבר לכביש, יצא אחד העובדים לתת את הפיצה, פקח עבר, צילם ולא חס על הבעלים – 5,000 ₪ קנס.

ימים לא קלים עוברים על מדינת ישראל. מגיפת הקורונה לא חולפת, ואף גוברת. סגר שני עם הנחיות נוקשות יותר בשיאו, ומי הכי נפגעות מזה? מסתבר שבעלי ובעלות המסעדות שההנחיות עליהם מתירות משלוחים, אך לא את האפשרות להגיע לקחת T.A מהמסעדה.

בתקופה כזו, כאשר אין לקוחות שמתיישבים במסעדה, מזמינים ללא הרף ולבסוף גם משאירים טיפ למלצרים, המסעדות נאלצות לשלם כסף רב לחברות שליחויות ולשליחים. לרוב, האוכל במשלוח אינו מגיע ללקוח כמו שהוא יוצא באותו הרגע במסעדה. לפעמים האוכל קר, חסר משהו בהזמנה, וכך בעלי המסעדות נאלצים להוציא מנה חדשה, שליח חדש ללקוח ולעשות את זה כמה שיותר מהר על מנת לרצות את הלקוח, שיהנה מהאוכל ויזמין שוב. בעלי המסעדות נאלצים להתמודד עם בעיות כספיות רבות בזמן זה, ולנסות למשוך לקוחות כמה שיותר, לפעמים גם על ידי שיווק העסק, משום שיש הרבה תחרות בזמן כזה ולשלם לעובדים. גם מצד הלקוחות המצב לא פשוט, הם נאלצים לחכות למשלוח מינימום שעה, לשלם דמי משלוח, ולפעמים גם טיפ לשליח.

אוריה חדד, בעל עסק של פיצה בחיפה, נאלץ להתמודד בשבוע שעבר עם קנס לא פשוט שנתן לו פקח שעבר בדיוק באותו הרגע ליד העסק שלו. ל”מקומונט חיפה” אוריה מספר את שקרה באותו היום לקוחה קבועה שלו הזמינה פיצה בטלפון לכתובת הצמודה לפיצרייה, חיכתה מעבר לכביש ואחד העובדים יצא לתת לה את הפיצה. אלא שפקח שבדיוק עבר במקום, לא היסס לרגע ונתן לו קנס של 5,000 ₪, “בזמן שסכום כזה בקושי עושים בשבוע”, לדבריו.

“בעלי עסקים נלחמים על הפרנסה שלהם, לאנשים בקושי יש כסף לאכול. הלקוחה בכלל לא נכנסה לעסק, כשנכנסים פנימה זה נקרא איסוף עצמי” התרעם חדד, “אבל גם אחרי תחנונים רבים הפקח לא היה מוכן לוותר. “זה ניצול לרעה על הכוח שניתן להם,” הוא מוסיף, “המשלוח עולה אצלנו 15 ₪, אנשים גרים ליד הפיצה, למה הם צריכים לשלם את זה? החוק אומר שמעל שבעה מטרים זה נחשב משלוח”. בנוסף על כל זאת, ניתן לעובד שיצא לתת את הפיצה קנס נוסף של 500 ₪ על כך שהמסיכה לא כיסתה במלואה את האף.

ובינתיים, שוטרי משטרת ישראל:

וזהו לא המקרה היחיד בו נתקל חדד בקטנוניותם לכאורה של פקחי העירייה. “אתמול לקוחה התקשרה להזמין, אמרה שהיא תחכה להם ארבעה בניינים ליד. הפקח חיכה לאחד העובדים בצד לראות אם הם יוצאים להביא לה את הפיצה, הוא היה עם מצלמה ביד. ביקשתי מהלקוחה שתתרחק קצת יותר אבל הפקח התקרב ואמר שזה לא חוקי, ולבסוף ‘ריחם’ ולא הביא קנס נוסף”.

“כל מי ששומע על הסיפור הזה מתעצבן, ואומר לי ללכת להישפט ולא לשלם”. התרעם חדד.