מקומונט חיפה והקריות

פוריות, הריון ולידה: מהפכת הפריון הגיעה לצפון

 

פרויקט תרומת הביצית מבית מנור מדיקל בשיתוף עם המרכז הרפואי “בני ציון” מגיע לתושבי חיפה והסביבה. החל מתחילת 2020 ניתן  להטיס ולהכניס עוברים גם למרכז הרפואי בני ציון בחיפה, לצורך השתלתם ברחמן של מטופלות מאזור צפון הארץ.

אחת המטרות של כל זוג צעיר היא להביא ילדים לעולם ולהקים בית לתפארת. אך לא תמיד זה מסתדר וכ-15% מהזוגות סובלים מאי-פריון ופונים לטיפולי הפריה אשר קשים פיזית ונפשית. אחד הפתרונות הפופולריים שיש לעולם הרפואה המודרני להציע, הוא תרומת ביצית מאישה צעירה ובריאה. בישראל אין די נשים שמסכימות לתרום ביציות, ולכן רוב המטופלות מעדיפות קבלת תרומת ביצית מחו”ל ששם ההיצע הוא גדול וניתן להתחיל בתהליך מיד.

חברת “מנור מדיקל” המטפלת בכל שנה ביותר מ – 800 מקרים של נשים הזקוקות לתרומת ביצית, הינה החברה היחידה בישראל אשר מבצעת את כל הפעילות הרפואית על ידי צוות רפואי ישראלי בלבד בקליניקה בקייב שבאוקראינה. למנור מדיקל יש אישור ממשרד הבריאות הישראלי להטיס עוברים טריים ומוקפאים מהקליניקה בקייב אל רשת בתי החולים אסותא.

החל מחודש ינואר 2020 חברת מנור קיבלה היתר להטיס ולהכניס עוברים גם למרכז הרפואי בני ציון בחיפה, לצורך השתלתם ברחמן של מטופלות מאזור צפון הארץ. הליך השתלת העוברים במרכז הרפואי בני ציון,  מקל מאד על כל המטופלות שהן תושבות צפון הארץ.