מקומונט חיפה והקריות

ציוד לגילוי וכיבוי אש

ציוד לגילוי וכיבוי אש

ציוד לגילוי וכיבוי אש משמש לגילוי ודיכוי שריפות. הם חשובים לבטיחות האנשים והרכוש. ישנם הרבה סוגים שונים של ציוד לגילוי וכיבוי אש, אך מטרתם העיקרית היא לזהות את האש לפני שהיא מתפשטת ללא שליטה ולכבות אותה לפני שהיא מחמירה.

גלאי עשן הוא סוג אחד של ציוד כיבוי אש המזהה עשן באוויר סביבו

גלאי עשן יכולים להיות יינון או פוטואלקטריים. גלאי יינון משתמשים בזרם חשמלי העובר דרך תא עם שתי אלקטרודות, בעוד שגלאים פוטואלקטריים משתמשים באור כדי להפעיל חיישן על פני השטח שלו. כאשר עשן חודר לתא, נוצרים יונים אשר לאחר מכן ניתן לזהות על ידי מערכת האזעקה כאות לכך שיש שריפה במקום כלשהו בבניין. יש להתקין גלאי עשן בכל רמה בבית או בבניין המשרד.

ישנן דרכים רבות בהן ניתן לסווג ציוד לגילוי וכיבוי אש. חלק מהפופולריים שבהם מבוססים על סוג הדלק, סוג הגלאי, סוג המטף והיישום.

ציוד לגילוי וכיבוי אש הוא חלק מכריע בכל תוכנית בטיחות אש. זה יכול לעזור להציל חיים ורכוש במקרה חירום.

חשוב שתהיה מערכת גילוי וכיבוי אש המספקת מענה אמין, מדויק ובזמן למקרי חירום שריפות. זה גם צריך להיות קל לשימוש עם הכשרה מינימלית הנדרשת עבור האנשים שישתמשו בו.

ציוד גילוי וכיבוי אש משמש לאיתור שריפות ולכיבוין

על מנת לעשות זאת, על הציוד להיות מסוגל לזהות את השריפה מיד עם תחילתה, ולכן מכשירים אלו מותקנים לרוב במקומות בהם קיים סיכון גבוה לשריפה.

ציוד לגילוי וכיבוי אש הוא קטגוריה של מוצרים שבאמצעותם ניתן לזהות התרחשות שריפה, להזהיר אנשים ולכיבוי שריפה.

חלק מהסוגים הנפוצים ביותר של ציוד לגילוי וכיבוי אש הם גלאי עשן, ספרינקלרים, מערכות קצף ומטפים כימיים יבשים. גלאי עשן משתמשים בחיישנים כדי לזהות חלקיקי עשן באוויר. ספרינקלרים משתמשים בלחץ מים כדי לשחרר טיפות מים על שריפות כדי לכבות אותן. מערכות קצף פועלות על ידי שחרור קצף על שריפות; קצף זה משמש כשמיכה למדורה, ומונע ממנה להתפשט או לשרוף כל דבר אחר. מטפים כימיים יבשים פועלים על ידי שחרור כימיקלים החוסמים שריפות על ידי פירוק מקור הדלק שלהם (בדרך כלל פחמימנים).

גילוי אש הוא תהליך של איתור שריפה על ידי זיהוי החום, העשן או הלהבה שלה. הצורה המוקדמת ביותר של גילוי אש הייתה אנשים כמו שומרים שהיו עומדים על המשמר לשריפות בבניין בלילה. שיטה זו לא תמיד הייתה יעילה כי היא הייתה תלויה בכך שהשומר היה ער בעת תחילת השריפה.