מקומונט חיפה והקריות

צילומי נשיות

צילומי נשיות

נשיות היא מונח המתייחס לתכונות ולתכונות המובנות חברתית שמיוחסים בדרך כלל לנשים. זה קשור לעתים קרובות עם מושגים של יופי נשי, משיכה מינית ותפקידים מגדריים. הצילומים בחלק זה חוקרים את הנשיות דרך עדשת האופנה והסגנון.

מה זה צילומי נשיות

צילומי נשיות הוא ז’אנר צילום אשר לוכד את היופי והעוצמה של נשים. אפשר לראות בזה סוג של העצמה לנשים. לעתים קרובות היא מזוהה עם התנועה הפמיניסטית, שם היא שימשה כדרך לאתגר את הפטריארכיה. סוג זה של צילום קיים כבר מאות שנים אך הוא הפך לפופולרי רק לאחרונה בשנים האחרונות עם העלייה בפמיניזם.

העצמה חשובה, לא רק לנשים, אלא לכל האנשים. המטרה של סוג צילום זה היא להפוך את האישה למוקד ולחגוג את היופי הנשי. ז’אנר זה ניתן למצוא במגוון צורות אמנות כמו ציורים, פסלים ואפילו שירים. . ז’אנר זה קשור לעתים קרובות לנושאים מזוהים של נשים שהם בדרך כלל עירום או עירום חלקית. עם זאת, ניתן היה לראות בצילומים מסוג זה גם כל נושא בצורה חושנית ואסתטית.

צילומי נשיות – להכיר את עצמך

רעיון הנשיות הוא רעיון מורכב ורב פנים, וההגדרה שלו יכולה להשתנות מאדם לאדם. לדוגמה, אנשים מסוימים עשויים להרגיש שלהיות נשית פירושו להיות עדין, בעוד שאחרים עשויים לראות בזה יותר כמו פעולה מאשר מצב של הוויה. אנשים מסוימים עשויים לראות בתפיסת הנשיות שלהם שום קשר למגדר, ואנשים אחרים עשויים לראות זאת כהשלמה לצורת הזכר. לתרבויות שונות יש רעיונות שונים לגבי המשמעות של להיות נשית. לדוגמה, ברבי היא הדוגמה המושלמת לגרסה מערבית של “נשי”, הקשורה מאוד לצעירות ו יוֹפִי. “גבריות” מתוארת על ידי חלק כשילוב של תכונות הנחשבות בדרך כלל לגבריות, כולל אומץ ושאפתנות. תרבות גברית הייתה קשורה, מבחינה היסטורית, לכוח ולשליטה; זה בא לידי ביטוי ברעיון המערבי של גבריות קשורה לכוח ולחופש בעוד שהנשיות נתפסת כחולשה (בהתחשב בקשר שלה לגוף) האידיאל של גבריות קשור לכוח ולחופש, בעוד שהנשיות היא מרחב שנוי במחלוקת שדורש שליטה עצמית היסטורית, להגנה. הדבר בא לידי ביטוי ברעיון המערבי של גבריות הקשורה לאוטונומיה ועצמאות המנוגדת לנשיות הנתפסת כתלויה בדמות גברית.

בחלק זה נחקור את הדרכים השונות בהן הוצגו נשים בצילום לאורך ההיסטוריה, וכיצד תיאורים אלו יכולים להשפיע על הרעיונות שלנו לגבי מה זה אומר להיות נשית. ייצוג הנשיות בצילום צילום שימש לתיעוד העולם וערכיו החברתיים המשתנים מאז שהומצא. לצלמים הראשונים הייתה נטייה להתמקד בנשים כמקורות של יופי, מיניות או ביתיות. בצורות צילום מוקדמות אלו, הגוף הנשי נתפס כמקור להארה, אידיאל שאיפה עבור המבט הגברי. במאה ה-19, הצילום ביסס את עצמו ככלי אידיאלי של דיוקן עצמי. הצילום הפך לאמצעי לתעד את זהותו ואישיותו של האדם באופן חזותי, אשר מזוהה פעמים רבות עם השינויים במראה החיצוני שמביאה ההתבגרות. זה הוביל לקשר חזק של צילום עם מיניות גברית ומשיכה מינית בפרט: “המצלמה נחשבה ל- אובייקט פאלי, וחשיפת הנבדק תהיה מונעת מרצון להיראות כאישה רצויה”. אני חושבת שהקשר בצילום בין מיניות נשית לחשיפה הוא מעניין, במיוחד בכל הנוגע לאופן שבו אפשר לראות את זה כמעצים או משפיל עבור נשים.

צילומי נשיות – מדוע להצטלם?

צילום תמונות נשיות הוא דרך מצוינת לחקור את הזהות הנשית בסביבה בטוחה. הוא מספק מרחב לנשים לחקור את המיניות שלהן ולהיות מועצמות ממנה. כדי שתצלום יתאר זהות נשית, עליו להתמקד בגוף האישה. אם צלם זכר מצלם תמונות של נשים, הם בדרך כלל יתמקדו בפנים וידברו על מה שהאישה עושה בצילום. תמונה שמתמקדת יותר בגוף היא כזו שיכולה לתאר זהות נשית ולתת לנשים כוח על המיניות שלהן. תמונה שמתמקדת יותר בגוף היא כזו שיכולה לתאר זהות נשית ולתת לנשים כוח על המיניות שלהן.

השפעת צילומי נשיות

האפקט של צילום נשיות הוא להראות את היופי והפגיעות של נשים. צילומי נשיות נלקחים בדרך כלל מזווית גבוהה, מה שגורם לנשים להיראות חזקות ודומיננטיות יותר. יש צלמים שמשתמשים בעומק שדה רדוד, שמטשטש את הרקע ומסב תשומת לב לאישה שבחזית. גם לשימוש באור ובצללים יש תפקיד מרכזי בהשפעת צילום הנשיות. הוא משמש בדרך כלל כדי להעביר את הפגיעות, היופי והחוזק של נשים. חלק מהצלמים משתמשים בעומק שדה רדוד כדי להדגיש את הנושא. צלמים עשויים גם לשחק עם אור וצללים כדי ליצור אסתטיקה נשית כוללת.

ראו גם: צילומי הריון | צילומי ניו בורן