מקומונט חיפה והקריות

קירוב לבבות באמצעות מסיק זיתים: ילדי חורפש אירחו את ילדי יישובי הצפון של פותחים עתיד למסיק זיתים משותף

כ-70 ילדים מעמותת פותחים עתיד נפגשו לפעילות חווייתית ולימודית משותפת בחורפש. פותחים עתיד, חברת בת של הסוכנות היהודית, פועלת ב-37 ישובים בפריפריה למען ילדים ומשפחות במצבי סיכון. הפריסה הארצית של העמותה והנגישות הגבוהה לקהילה, טומנת בחובה הזדמנות לקידום היכרות, דיאלוג מקרב ופיתוח סובלנות בין הקהילות.

“בתקופה זו, בה השיח הבין מגזרי ותחושת הפילוג בחברה הישראלית הולך וגדל, אנו רואים חשיבות גדולה ביצירת הזדמנויות לשיח מקרב בין קהילות ולקבלה של האחר מתוך מקום של ידע והבנה את התרבות אחד של השנייה” אומרת עדי ביטון, מנהלת אזור הצפון בפותחים עתיד.

“העדה הדרוזית הינה חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית והשתלבותה מתבטאת בין היתר בשיעור הגבוה של משרתים בצה”ל ובכוחות הביטחון והאכיפה. עם זאת, ילדים רבים בישראל עדיין לא מכירים את העדה ותרבותה ולא נפגשו או הכירו מי מבני העדה “.

על רקע הרצון לקדם ערכים של קבלת האחר, שילוב וסובלנות, יזמה פותחים עתיד מפגש אזורי הכולל פעילות משותפת שתאפשר לילדי אזור הצפון להתוודע לילדי החברה הדרוזית, מנהגיה ותרבותה באופן חוויתי ומגבש. במסגרת היוזמה, צוות פותחים עתיד חורפש וילדי התכנית מהישוב, אירחו כ-50 ילדים מארבעה ישובים בצפון מחצור, טבריה, מעלות וצפת, וביחד ביצעו פעילות משותפת של מסיק זיתים הנהוג בתקופה זו באזור.

ראש המועצה המקומית חורפש, עבדאללה חיראלדין הגיע לקבל את פני הילדים ולברך על הפעילות.

הילדים, נהנו להכיר אחד את השני וללמוד מקרוב על מנהגי העדה הדרוזית. בסוף הפעילות קיבלו ילדי חורפש הזמנה מילדי חצור, מעלות טבריה וצפת שביקשו לארח אותם בעתיד – אצלם ביישובים. הפעילות יצאה לפועל בתרומת אלטשולר שחם והרוח הישראלית שתומכים תמיכה משמעותית וארוכת שנים בפעילות פותחים עתיד בחורפש.

פותחים עתיד, חברת בת של הסוכנות פועלת משנת 2006, למען ילדים ומשפחות המצויים במצבי סיכון. פותחים עתיד פועלת להעניק לילדים ומשפחותיהם בטחון, כלים והזדמנות שווה לממש את הפוטנציאל האישי הטמון בהם תוך הנגשת השירותים החברתיים, עידוד מעורבות משפחתית ויצירת סביבה חינוכית תומכת.