מקומונט חיפה והקריות

קריית ביאליק הראשונה בין ערי ישראל שמציידת את בתי הכנסת במכשירי דפיברילטור

עיריית קריית ביאליק הראשונה בין ערי ישראל מציידת את בתי הכנסת במכשירי דפיברילטור. תמונה: דוברות עיריית קרית ביאליק

ביוזמת ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, רכשה הרשות כ – 20 מכשירי דפיברילטור, מכשירים מצילי חיים עבור בתי הכנסת בעיר. הדפיברילטור הוא מכשיר המחזיר קצב לב לפעולה סדירה על ידי מתן שוק חשמלי ללב באמצעות 2 אלקטרודות המוצמדות לגוף החולה בסמיכות ללב. באירוע של דום לב הימצאות המכשיר בקרבת המקום עשוי להציל חיים.

השבוע (יום ג’) התקיים טקס חלוקת מכשירי דפיברילטור לגבאי בתי הכנסת בנוכחות ראש העיר אלי דוקורסקי, רב העיר הרב יוסף ישר שליט”א, מנכ”ל העירייה ליאור טרגן, יו”ר המועצה הדתית שמעון אזריאל. האירוע התקיים בחצר המועצה הדתית בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בהמשך יבחרו בתי הכנסת 3 נציגים שיעברו הכשרה להפעלת המכשירים בהנחיית מד”א.

ראש העיר אלי דוקורסקי: “עיריית קריית ביאליק בשיתוף המועצה הדתית החליטה לרכוש את מכשירי הדפיברילטור לטובת ציבור המתפללים. אנו מחלקים את מכשירי הדפיברילטור, מכשיר מציל חיים, בבתי הכנסת בעיר כפי שעשינו זאת קודם במבני חינוך. אנו רואים את חשיבות הימצאות המכשירים ונגישותם לתושבים בכדי להציל את חייהם בקרות האירוע. יחד עם זאת כולי תקווה שלא נצטרך להשתמש במכשירים אלו”. 

כבוד הרב יוסף ישר שליט”א: “הרעיון להתקין את מכשירי הדפיברילטור בבתי הכנסת הוא הראשון מסוגו בארץ. זהו מכשיר שמציל נפשות. אני מודה לעירייה ולעומד בראשה על היוזמה הברוכה”.