מקומונט חיפה והקריות

רוצים למכור אונליין? אתם חייבים פתרון סליקה

צילום: depositphotos

משבר הקורונה הביא לפריחה בתחום הקניות באינטרנט, וכיום ברור לכולם שלא ניתן להסתמך על מכירות בחנות פיזית בלבד. אם לפני המשבר עוד חשבתם שאתם יכולים לשרוד ואפילו להצליח בלי להקים אתר סחר, או שכבר היה לכם אתר אבל לא השקעתם בו כראוי, כעת אתם מבינים שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם להישאר מאחור.

מקבלים תשלום בקלות

כמובן שעל מנת להשיג את המטרות של האתר, להגדיל הכנסות ולהרחיב את מעגל הלקוחות, לא מספיק רק להקים אותו. חשוב מאוד להשקיע בפיתוח שלו ולהתאים אותו לצרכי העסק והגולשים. כנראה שאין צורך להסביר מה יקרה לחנות אינטרנטית שלא מצליחה לתפקד מבחינה טכנולוגית, אבל חשבתם פעם מה יקרה לחנות שתוותר על פתרון סליקה? האם אפשר להצליח בלי לאפשר ללקוחות לשלם אונליין בכרטיס אשראי?

התשובה היא לא. כל מהותה של חנות אשר נמצאת באינטרנט הוא קנייה מרחוק, ללא קרבה פיזית או אפילו גיאוגרפית בין המוכר לקונים. אפשר ללכת על פתרון כמו Pay-Pal, אבל לא כולם משתמשים בזה. פתרון הסליקה מאפשר ללקוחות לשלם באמצעי התשלום הפופולרי ביותר – כרטיסי אשראי. במקביל, הוא מאפשר לכם לכבד תשלומים בקלות ובנוחות דרך הנייד או המחשב, והוא מתאים לעסקים בכל הגדלים.

איך מבצעים סליקה באתר?

אפשר להקים דף סליקה ייעודי באתר, אבל זה דורש ידע טכני בהקמת אתרים ובפיתוח. ניתן גם לשלם לאיש מקצוע שיעשה את זה בשבילכם. כלומר, הקמה של עמוד סליקה ששייך לכם זה מעולה, אבל עשוי להיות מסובך ויקר. מערכת סליקה עצמאית פחות מתאימה לעסקים בסדר גודל קטן עד בינוני, אבל בעסקים גדולים היא יכולה לחסוך כסף וגם לאפשר גמישות בתפעול המערכת.

האפשרות הפשוטה יותר, היא להשתמש בחברות שמעניקות שירותי צד שלישי בתחום. המשמעות – באתר יהיה מנגנון סליקה שלא יהיה בבעלותכם, המערכת והעמוד ישתייכו לחברת הסליקה. כלומר, אתם תקבלו גישה להתחברות מאובטחת לעמוד, תוכלו לחייב את הגולשים ולנהל את כל התשלומים. אפשר לקבל שירותי סליקה משלל חברות, כולל חברות האשראי המובילות. לרוב החברות ניתן להצטרף די בקלות, באמצעות מילוי פרטים דיגיטלי או שיחת טלפון.

העלויות של פתרון סליקה משתנות מחברה לחברה, וחלקן מציעות מספר מסלולים בהתאמה אישית לגודל העסק ולצרכים הספציפיים שלו.

פריחת הסחר המקוון לא עוצרת

אם אתם בכל זאת זקוקים לשכנוע נוסף בחשיבות הקמת אתר למכירת המוצרים שלכם, והטמעת פתרון סליקה מתאים, קבלו כמה נתונים מעניינים. על פי סקר שביצע הארגון Digital Commerce 360, 36% מהנשאלים. רוכשים אונליין לפחות אחת לשבוע מאז פרוץ משבר הקורונה לעומת 28% לפני כן. בנוסף, 29% מהם ענו שהם קונים עכשיו יותר ברשת מאשר בחנויות פיזיות. ומה לגבי העולם של אחרי הקורונה? 28% מהצרכנים אמרו שימשיכו לרכוש בעיקר באופן מקוון, 39% שיקנו גם אונליין וגם פיזית ורק 24% שהם “לא יכולים לחכות” לחזור לערוך את הקניות שלהם בחנויות.