מקומונט חיפה והקריות

רוצים לרענן את הבית באמצעות שיפוץ? צריכים להחליף את האמבטיה הישנה?- כל מה שצריך לקחת בחשבון לפני שמתחילים את השיפוץ הביתי

תמונה: pexels

חידוש הבית או שיפוצו הם תהליך מורכב שמלווה בהרבה מאוד חוויות נלוות והתרגשויות, אבל עלול להיגמר חלילה גם בעוגמת נפש ובאכזבות קשות, אם לא יתחיל על הצד הטוב ביותר. לכן, כל מי שלבו חפץ בשיפוץ מקיף של בית המגורים – חייב להתחיל את המסע על פי תכנון מאוד מדויק ומקצועי. רק תכנון כזה יוכל להעניק את התמונה המלאה, לא רק של המראה ההרמוני והמושלם של הבית לאחר השיפוצים שנעשו, אלא של מסע של עליות ומורדות, מסע של בעלי מקצוע, חומרי גלם ולוחות זמנים צפופים במשך שבועות אם לא חודשים.

ידוע כי סעיף התקציב ותכנון של כל הוצאה צפויה או בלתי צפויה בעבודות השיפוצים הוא חשוב ומשפיע ביותר. ולכן, חשוב ביותר לפני תחילת השיפוץ לבדוק במדויק של יכולת תשלום, תקציב השיפוץ והמצב הכלכלי הנתון. לא מספיק רק לערוך רשימה מסודרת ומוגדרת מראש של כל העבודות שייכללו בתוך השיפוצים ושל כל בעלי המקצוע המתוכננים, אלא שחשוב מאוד לקחת בחשבון גם דברים בלתי צפויים ולהשאיר גם עבורם סכום כסף שמהווה חלק מהתקציב המשוער. לא פעם, כאשר מחליפים כיור בבית ישן, מגלים לפתע שכל מערכת הצנרת אכולה ומיושנת ושיש צורך בהחלפתה המוחלטת. החלטה כזאת היא הרת גורל במיוחד, שכן במקום סכום של מאוד עד אלפי שקלים בודדים- קופץ מחיר השיפוץ לכדי עשרות אלפים של חומרי גלם, עבודות חפירה, אינסטלציה ועוד. דוגמה נוספת יכולה להוות הצורך לבצע איטום מורכב ומוקפד על מבנה ישן שהיה תכנון רק לצבוע אותו מלכתחילה. בנוסף לאמור, לפני כל שיפוץ יש להחליט על גודלו בהתאם לנוחיות המשפחה ולצרכים שלה. חשוב לזכור, שבכל מקרה ישנם חלקים בבית שמתבלים כתוצאה משימוש יתר, לדוגמה חדרי אמבטיה ובכלל חדרים רטובים עלולים לספוג עובש עם השנים, ארונות מטבח עלולים להתיישן, דלתות לחרוק ועוד. אם מדובר בשיפוצים פונקציונאליים, חשוב למרכז את עיקרם לחידוש של מה שחייבים ולא להתפזר עם רעיונות עיצוביים.

המאמר בחסות חדשות bignews