מקומונט חיפה והקריות

רוצים מטבח חדש ועדכני במקום המטבח הקיים? איך תוכלו לתת לתכנן את מטבח החלומות שלכם כראוי?

תכנון מטבחים הוא אחד מהשיפוצים החשובים בעת בניית בית חדש או שיפוץ דירה קיימת.

עוד חדשות בתחום העיצוב פנים, שיפוץ מטבח בפרט נחשב בעיני רבים כסיוט. לא מעט אנשים חוששים להיכנס למסע משמעותי של שיפוץ המטבח הכולל החלפת מערכת האינסטלציה, הצנרת, פתחי הניקוז, הורדת או הוספת נקודות חשמל לפי הצורך ועוד. בפרט לאחר שמזהירים אותנו בתקשורת על בעלי מקצוע שאינם אמינים, בעלי מקצוע שהם למעשה נוכלים ועלולים חלילה להשאיר אותנו בלי כסף, אבל עם הרבה מאוד עוגמת נפש.

אלא שברור, שעיצוב חדש ועדכני למטבח יכול גם לשדרג את מראה הבית ולהגשים חלומות לרבים, אם נשכיל לבחור בעל מקצוע מיומן, איכותי ובעל ניסיון. כמו כן, רבים טועים לחשוב, כי שדרוג מטבח או החלפתו חייבים להיעשות אך ורק על ידי חברת מטבחים. זה אמנם נכון, אם יש צורך בפירוק מטבח ישן ושבור והתקנת מטבח חדש במקומו. ואולם, לא חייבים להחליף את המטבח בכל מקרה, אפשר במקרים רבים באמצעות שיפוץ נרחב ומקיף, תוך התאמה לצנרת ולנקודות החשמל הקיימות לקבל תוצאה לא פחות טובה.

כידוע לכולנו, המטבח הוא אחד החדרים המרכזיים של מראה כל בית. הוא מהווה חלק חשוב ומשמעותי המפגיש בין בני המשפחה בזמן ארוחות, הוא זה שמעניק את האווירה הביתי עם הבישולים והמאכלים הביתיים, ופעמים רבות נדמה, שהמטבח הוא למעשה הלב הפועם של הבית כולו על שלל חדריו בנוסף, במהלך השנים חל מהפך גדול בחשיבותו של המטבח כחלק מרכזי בעיצוב הבית.

באופן שונה מעבודת אינסטלטור בתל אביב בתחום הצנרת של המטבח, אשפר לומר שהמטבח הוא למעשה חלל שמנוצל בעיקר לצרכים פונקציונליים כמו בישול, שטיפת כלים, אחסון כלים. לכן, בעבר לרוב חדרי המטבח היו חדרים קטנים במיוחד ולא קשורים כלל למראה או לעיצוב אסתטי, המטבח באותן שנים היה לרוב נסתר ומופרד באמצעות דלת. ואולם, עם השנים  כשפרצה תחושת המרחב הפתוח והחללים הגדולים כטרנד עיצובי מרכזי בעולם המודרני,  גם חדר המטבח נפתח לאט ובהדרגה. כיום במקום להיות חלל נסתר ואחורי הפך המטבח למרכז הפועם של הבית כולו. עד כדי כך שברוב הבתים החדשים שנבנים בעשרות השנים האחרונות המטבח הוא למעשה חלק ממשולש עיצובי המרכזי יחד עם הסלון שמשפיע סגנון עיצוב הבית כולו.

עוד מאמרים בעיצוב פנים תוכלו לקרוא ב – newkitchens.co.il