מקומונט חיפה והקריות

שיקום שיניים אצל מפורסמים – איך הם עושים זאת?

רופא שיניים. תמונה: pixabay

חיוך עם שיניים לבנות, ישרות ובוהקות הוא חלומם של רבים ונראה שכל המפורסמים והידוענים מחזיקים בחיוך כזה. הפנים שלנו הם כרטיס הביקור שלנו והשיניים שלנו הם חלק בלתי נפרד מהאסתטיקה שלו, לכן אם יש שיניים צהובות, עקומות או חסרות – הדבר משפיע באופן משמעותי על הרושם הראשוני מאתנו. אז איך נשיג את אותו חיוך מושלם, אילו מרפאות שיניים עושות את הטיפולים הללו וכמה כזה דבר אמור לעלות לנו? הכנו עבורך מדריך עם כל הפרטים שחובה לדעת על שיקום השיניים והשגת החיוך המושלם.

השיטות השונות הקיימות לשיקום שיניים

תחום שיקום השיניים עבר מהפך בעשורים האחרונים, ואם בעבר אסתטיקה ושיקום התייחסות בעיקר ליישור שיניים, הרי שכיום מדובר על מערך שלם שנועד לספק מראה בריא, נקי, ישר ואסתטי. אנחנו עלולים לאבד שיניים לאורך השנים בגלל הזנחה או פציעה, יש אנשים שהשיניים שלהם מצהיבות מאוד ויש אנשים שיש להם שיניים עקומות מסיבות גנטיות, את כל אלה ניתן לתקן עם טיפולי שיקום הפה.

בתחום שיקום הפה נוכל לראות לא מעט טיפולים, אלה הם העיקריים שבהם:

השתלת שיניים – כאשר חסרות שיניים מסיבות כאלו ואחרות, הדבר מהווה פגם אסתטי גדול, אך גם בריאותי שכן השיניים גם מספקות תמיכה זו לזו ואם אחת חסרה – שיניים אחרות יכולות להינזק מכך ובעיקר להתעקם. שתלים דנטליים יכולים להתאים לכל הפה, למספר שיניים או לשן בודדת והם מספקים שחזור מדויק של השן והשלמתה.

השתלת עצם – ישנם מקרים בהם לפני השתל הדנטלי יהיה צורך לעבות את עצם הלסת כיוון שבאזורים בהם אין שיניים קיימת נטייה להידלדלות העצם.

הלבנת השיניים – זהו אולי אחד הטיפולים המשקמים המוכרים ביותר ויש כמה שיטות להבנת השיניים שניתן להתאים על פי הצורך והתקציב.

יישור שיניים – כיום ישנן אפשרויות רבות ליישור ומילוי שיניים שבועות ליצירת מראה נקי, מיושר ולבן. את היישור ניתן לבצע באמצעות הגשר הקלאסי שכולם מכירים, אך כיום ישנן גם שיטות ליישור באמצעות גשרים שקופים שמתאימים במיוחד למבוגרים לאנשים שמעוניינים להצניע את יישור השיניים. כמו כן, קיימות אופציות של יישור באמצעות בניית כתרים שונים ובאמצעות שימוש בחומרים ייחודיים שמסייעים להשיג את המראה המיושר מעל השן הקיימת.

טיפולים נוספים שנופלים תחת הקטגוריה של שיקום השיניים הם טיפולי שורש והתקנת מבנים, תיקון הפרעות שונות במפרקי הלסת ואף טיפולים משקמים למחלות שונות בחניכיים.

מה עשוי לכלול טיפול שיקום השיניים?

במידת הצורך ועל פי מצב הפה, טיפול השיקום יכול לכלול יישור שיניים מהיר וטיפולי השלמה לשיניים, הוא יכול לכלול טיפולי שורש וכתרים ואת הלבנת השיניים. כמו בכל טיפול שיניים, גם כשמגיעים לרופא השיניים ומבקשים חיוך של הוליווד, צריכה להיות ההבנה שלעיתים חיוך זה יכול להצריך מספר טיפולים כדי להגיע לתוצאה המושלמת.

אילו גופים מבצעים שיקום שיניים?

טיפולי שיקום שיניים ניתן לבצע כיום בכל מרפאת שיניים המתמחה בכך. קיימות מרפאות של קופות החולים בהן ניתן לקבל על פי ההסדר עם הקופה הנחה משמעותית במידה ויש ביטוח משלים. עם זאת, התורים עבור המרפאות הציבוריות של קופות החולים ארוכים במיוחד, לכן רבים פונים למרפאות השיניים הפרטיות המציעות הסדרי תשלומים נוחים במיוחד.

**הנכתב הינו מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי.